پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

«برنامه جهانی غذا» برنده جایزه صلح نوبل شد

کمیته مسئول اهدای جایزه صلح نوبل، شاخه کمک غذایی سازمان ملل را به عنوان برنده این جایزه در سال جاری میلادی معرفی کرد.

به گزارش رمزگشانیوزکمیته نوبل نروژ که تنها جایزه صلح را اهدا می‌کند و اهدای دیگر جوایز نوبل بر عهده آکادمی علوم سلطنتی سوئد می باشد، ظهر امروز (جمعه) اعلام کرد که «برنامه جهانی غذا» (WFP) را به عنوان برنده این جایزه در سال ٢٠٢٠ میلادی انتخاب کرده است.

کمیته نوبل نروژ، دلیل خود برای معرفی برنامه جهانی غذا به عنوان برنده جایزه صلح نوبل که ارزش مادی آن ۱۰ میلیون کرون سوئد (نزدیک به ۱.۱ میلیون دلار) است و دهم دسامبر آینده در شهر اسلو، پایتخت این کشور اهدا می شود را تلاش های نهاد مذکور برای جلوگیری از به کار گیری گرسنگی به عنوان یک سلاح در جنگ و درگیری برشمرد و تاکید کرد که این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد به نزدیک ۱۰۰ میلیون نفر در ۸۸ کشور جهان کمک کرده است.

لازم به ذکر است که برنامه جهانی غذا به عنوان شاخه کمک غذایی سازمان ملل، بزرگ ترین نهاد انسانی جهان در زمینه تامین امنیت غذایی و رفع گرسنگی به شمار می آید. جایی که از طریق اداره مرکزی در شهر رم، پایتخت ایتالیا و دفاتر خود در ده ها کشور دیگر، جهت کمک به مردم ناتوان در تامین غذای کافی برای اعضای خانواده تلاش می کند.

این در حالی است که بیشتر فعالیت های برنامه جهانی غذا در مناطق شاهد جنگ و درگیری است جایی که احتمال سوء تغذیه مردم سه برابر می شود و بنا بر اعلام این نهاد، روزانه به وسیله صدها کامیون و از طریق دیگر وسایل حمل و نقل، مواد غذایی و کمک های دیگر را به دست افراد نیازمند می رساند.

انتهای پیام
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات