شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

با هدف کاهش آمار بیکاری در البرز مطرح شد؛

توجه جدی  به اشتغال خانگی و خُرد

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از آمار بالای بیکاری در البرز  توجه جدی  به اشتغال خانگی و خُرد در این استان را خواستار شد.

به گزارش رمزگشانیوز  «علیرضا عباسی» در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز و اتحادیه‌های کارگری در خانه ملت با تأکید بر اینکه درصد بالایی از فعالیت‌های مفید نظام بر دوش قشر کارگر است، اظهار کرد: متأسفانه نگاه ویژه‌ای به کارگران در چند دهه اخیر نشده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات مرتبط با اشتغال البرز باید متناسب و عادلانه توزیع شود، افزود: گام‌های خوبی بر اساس آمار برای ایجاد اشتغال در استان برداشته است که باید تداوم داشته باشد.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با تشریح مثلث کار در کشور گفت: کارگر، کارفرما و کار باید در یک چرخه دیده شوند و مجلس و دولت نیز باید هم از کارگر و هم کارفرما حمایت کند تا نتیجه آن ایجاد کار برای جوانان باشد.

عباسی با اشاره به تشکیل کارگروه‌های تخصصی در دفتر خانه ملت برای بررسی موضوعات مختلف استانی و کشور عنوان کرد: از نظرات تشکل‌ها، کارشناسان و افراد خبره در این کارگروه‌ها استفاده می‌کنیم تا خلأهای موجود برطرف شود.

وی با بیان اینکه مهاجرت بسیار زیاد به البرز با اشتغال رابطه مستقیم دارد، بیان کرد: از طرفی دیگر کرج نزدیک به تهران است و همین موضوع سبب شد تا به نوعی اسکان افراد در کرج باشد و در تهران مشغول کار باشند که خود این موضوع مهاجرت را افزایش داده است.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با اشاره به اینکه آمار بیکاری در البرز بالاست، خاطرنشان کرد: بیکاری تبعات بعدی نظیر آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری به دنبال دارد.

وی تأکید کرد: باید به اشتغال خانگی و خُرد در استان توجه جدی و اشتغال مربوط به حوزه کشاورزی و روستایی را تقویت کرد.

در این جلسه« حسین فلاح‌نژاد» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برخی اتحادیه‌های کارگری آماری از وضعیت اشتغال استان ارائه دادند و نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی از فعالیت‌های آنها تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات