سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

 فرمانده انتظامی البرز خبر داد:

دستگیری بیش از 120 سارق در عملیات مشترک پلیس آگاهی البرز

فرمانده انتظامی البرز از دستگیری بیش از 120 سارق در عملیات مشترک پلیس آگاهی، فرماندهی انتظامی کرج و فرماندهی انتظامی شهرستان فردیس، در کمتر از 48 ساعت خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز به نقل از  پیام‌آشنا؛ سردار «عباسعلی محمدیان» با اشاره به دستگیری بیش از 120 سارق در عملیات مشترک پلیس آگاهی گفت: 29 باند ظرف مدت 48 ساعت در عملیات مشترک پلیس آگاهی، فرماندهی انتظامی کرج و فرماندهی انتظامی فردیس شناسایی و دستگیر شدند.

وی در خصوص نحوه دستگیری سارقان گفت: باتوجه به اینکه تمامی این افراد در باند فعالیت می‌کردند، دستگیری آن‌ها نیز باید به صورت باند انجام می‌شد، در غیر این صورت مجدد این باندها با افرادی که باقی می‌ماندند شکل می‌گرفت. در همین راستا در طی زمان 45 روز عملیات شناسایی آن ها انجام شد که حاصل آن به دستگیری 120 سارق منتج شد.

فرمانده انتظامی البرز ادامه داد: از میان سرقت‌های انجام شده، سرقت منزل 6 باند، سرقت خودرو و قطعات خودرو 7 باند، سرقت‌های زورگیری 9 باند بوده که به وسیله موتور سیکلت، خودرو، پیاده و نشان کردن افراد در محل‌های خلوت انجام شده است که اقدام به سرقت گوشی‌های تلفن همراه، وجوه نقد و بعضا طلا می‌کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه عملیات در سه استان مختلف و 12 شهر بوده، گفت:  برخی از مجرمان وارداتی هستند و از استان‌های همجوار هستند. فردی در بین سارقان است که در 6 استان ارتکاب جرم دارد و توانسته‌ایم آنها را شناسایی و در آینده همه مالباخته‌ها را دعوت می‌کنیم برای شناسایی اموال خود به استان البرز بیایند و یا متهمین را تحویل آن استان‌ها می‌دهیم.

محمدیان در ادامه سخنانش گفت: 38 دستگاه خودرو کشف شده است که  تعدادی از آنها سرقتی بوده که برای ارتکاب جرائم استفاده شده است. در این عملیات تعداد 300 گوشی، تبلت و لوازم منزل کشف شده است. در بین لوازم کشف شده تعداد سه قبضه سلاح مرتبط با سرقت‌های مسلحانه نیز وجود دارد.

8 میلیارد و پانصد میلیون تومان، ارزش اموال سرقتی
وی ارزش ریالی اموال مکشوفه را بیش از 8 میلیارد و پانصد میلیون تومان عنوان کرد و گفت: بر اساس هر کدام از اموال مکشوفه باید سرقت و مالباخته را شناسایی کنیم، زیرا ممکن است در این نمایشگاه تنها یک قطعه کوچک از لوازم منزل داشته باشیم و هنگامی که مالباخته را شناسایی کنیم امکان اینکه از او طلا، فرش و... هم به سرقت برده باشند وجود دارد، به همین دلیل امکان دارد ارزش ریالی اموال بالاتر رود.

فرمانده انتظامی البرز به همکاری با مرکز دادستانی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با همکاری با مرکز دادستانی به  نگه داشتن این سارقان به مدت بیشتر در زندان ها و اینکه با قرارهای سبک آزاد نشوند، موافقت شد. از لحاظ عدد و رقم کاهش خوبی را در استان داشتیم ولی امیدواریم این طرح ها، دستگیری ها و همراهی های دستگاه قضایی باعث شود مردم احساس امنیت داشته باشند.

نزدیک به 50 درصد سرقت‌ها مربوط به خودرو است
محمدیان با اشاره به همکاری مردم در پارک خودرو در پارکینگ گفت: متاسفانه بیش از 35 درصد سرقت ها مربوط به قطعات خودرو و 8 درصد مربوط به خودرو است. رها بودن خودروها در معابر باعث درصد سرقت خودرو است و اگر مردم همت کنند ماشین‌های خود را در پارکینگ منازل و پارکینگ‌های عمومی شهر پارک کنند، باعث می‌شوند که مجرمان در ارتکاب جرم ناکام بمانند.

انتهای پیام/
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات