چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز:

مبارزه با کرونا باید یک باور عمومی شود

سومین جلسه کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی جامعه استان البرز تشکیل شد.

به گزارش رمزگشانیوز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در جمع اعضای این کمیته گفت: فرهنگسازی پایه تغیر رفتار مردم است و باید تلاش و مشارکت مجدانه در مبارزه با ویروس کرونا، تبدیل به یک فرهنگ عمومی و فراگیر شود.

«ناصر مقدم» افزود: موج سوم انتشار ویروس کرونا، تهدیدی بسیار جدی برای سلامت جامعه ما است و همراهی مردم در مبارزه با کرونا باید به یک باور عمومی تبدیل شود و هر شهروند به وظایف و مسئولیت‌های فردی و اجتماعی‌اش بیش از گذشته اهتمام داشته باشد.

ناصر مقدم گفت: امروزه، باید ماسک زدن به عنوان یک معروف و هنجار اجتماعی و عدم استفاده از ماسک، به عنوان یک منکر و ناهنجاری در جامعه مطرح شود؛ زیرا تامین امنیت بهداشتی و سلامت عمومی از بدیهی‌ترین حقوق عامه مردم است و بی‌مبالاتی برخی از افراد نباید موجب تهدید سلامت جامعه شود.

در ادامه این جلسه، آخرین موضوعات ابلاغی از سوی ستاد استانی کرونای البرز و راهکارهای گسترش مشارکت عمومی و فرهنگ‌سازی در راستای کاهش تردد و افزایش رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی مورد بررسی و همفکری قرار گرفت.

رایزنی جهت طرح نظرات و پیشنهادات تخصصی اعضا در ستاد استانی – بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های مخابراتی تلفن ثابت و همراه در اطلاع رسانی‌ها – ایجاد وحدت رویه در تنظیم و انتشار شعار، متون و طرح‌های گرافیکی و همچنین تقویت زمینه مشارکت‌های بین دستگاهی از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات