جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

احتمال انتشار از طریق پرندگان مهاجر وجود دارد؛

شیوع آنفلوانزای پرندگان در قزاقستان

وزارت کشاورزی قزاقستان که پیش‌تر از شیوع آنفلوانزای پرندگان در ۷ منطقه این کشور خبر داده بود، اعلام کرد که احتمالا پرندگان مهاجر وحشی، دلیل شیوع این نوع آنفلوانزا در مناطقی از قزاقستان بوده است.

به گزارش رمزگشانیوز رسانه‌های قزاقستان در پی مرگ انواع مختلف پرندگان خانگی از شیوع آنفلوانزای پرندگان در ۷ منطقه شمالی این کشور خبر دادند.

بر اساس تحقیقات مرکز ملی تشخیص، مرگ این پرندگان که از روزهای ۹ تا ۱۶ سپتامبر ثبت شده بود، بر اثر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان صورت گرفته است.

در این راستا، براساس قوانین تصویب شده قزاقستان شیوع این نوع بیماری را به سازمان جهانی بهداشت حیوانات اطلاع داد.

وزارت کشاورزی قرقیزستان نیز روز گذشته اعلام کرد که این بیماری احتمالا توسط پرندگان مهاجر وحشی به قلمرو منطقه قزاقستان منتقل شده است.

کمیته کنترل و نظارت بر دامپزشکی این کشور روز پنجشنبه با هدف ترمیم فوری وضعیت ایمنی و جلوگیری از شیوع بیشتر آنفلوانزای پرندگان تصمیم گرفت که به صورت موقت صادرات مرغ زنده و تخم مرغ، پر و گوشت مرغ و دیگر محصولات مربوط به پرندگان، مواد غذایی برای پرندگان و همچنین تجهیزات نگهداری پرندگان ذبح آنان در ۷ منطقه استان قزاقستان را ممنوع اعلام کنند.

در همین حال قزاقستان به دلیل شیوع آنفلوانزای پرندگان محدودیت‌های مرزی با روسیه اعمال کرده است، اما به گفته کارشناسان و دانشمندان این بیماری نه تنها از طریق صادرات این نوع کالاها بلکه از طریق پرندگان مهاجر وحشی نیز می‌تواند گسترش یابد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات