پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

اجرای ۳ طرح دولت برای رفع گره ترافیکی تهران- کرج

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سه برنامه دولت برای کاهش ترافیک جاده‌ای بین تهران، کرج و قزوین، گفت: با افتتاح طرح‌های آزادراهی مهم از جمله آزادراه کنارگذر جنوبی تهران تا چند ماه آینده، حجم زیادی از ترافیک ترانزیتی غرب به شرق کشور به ویژه استان‌های تهران، البرز و قزوین کاهش می‌یابد.

به گزارش رمزگشانیوز  «محمد اسلامی» از اجرای سه پروژه مهم برای کاهش ترافیک کرج- قزوین خبر داد و گفت:  ۶۰ درصد این پروژه‌ها محقق شده است.

وی از پروژه «آزادراه شهید همت» نام برد که با حضور رئیس جمهوری اسفند سال گذشته افتتاح شد.

اسلامی همچنین از ادامه احداث مسیر کمربندی چالوس تا حصارک در قالب آزادراه خبر داد و ابراز امیدواری کرد در اجرای این طرح با شهرداری کرج به تفاهم برسیم.

وزیر راه و شهرسازی به ساخت و بهره‌برداری از متروی هشتگرد اشاره کرد و گفت: پروژه خط ریلی گلشهر- کرج - شهر جدید هشتگرد به طول ۲۶ کیلومتر در ادامه خط پنج صادقیه - تهران احداث شده است و جابه جایی روزانه ۲۵۰ هزار نفر مسافر بین کلانشهر تهران، کرج، شهر جدید هشتگرد را برعهده دارد.

 اسلامی پروژه مهم راهبردی سوم را کنارگذرجنوبی تهران اعلام کرد که در ماه‌های آینده افتتاح می‌شود. کنارگذرجنوبی تهران از آبیک تا چرمشهر به طول ۱۶۷ کیلومتر درحال ساخت است و اکنون به پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد رسیده است.

وزیر راه  این پروژه را  بزرگترین خدمت و تاریخی‌ترین اقدام ترافیکی برای استان‌های پر ترافیک تهران و البرز اعلام کرد که ترافیک ترانزیتی غرب به شرق را کنترل و علاوه بر آن دسترسی‌های شمال به جنوب کشور را آزاد می‌کند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات