شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کسب ۴ مدال دانش‌آموزی در المپیاد جهانی شیمی

دانش آموزان ایرانی در پنجاه و دومین المپیاد جهانی شیمی دانش‌آموزی در ترکیه یک مدال طلا، دو نقره و یک برنز کسب کردند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ در پنجاه و دومین المپیاد جهانی شیمی دانش‌آموزی «محمد شهاب‌الدین دانشور» مدال طلا، «محمد آریان تقوایی عربی» و «رامین عاصم‌پور» مدال نقره و «امیر محبوبی» مدال برنز را کسب کردند.

«فاطمه مهاجرانی» رییس سازمان ملی پرورش استعداد درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان در این مورد اظهار داشت: المپیادهای علمی دانش‌آموزی یکی از عرصه‌های مسابقه و ایجاد شبکه‌های علمی در دنیاست که هر کشوری بنا به مصالح ملی از آن بهره‌های متفاوتی می‌برند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین استفاده‌های جمهوری اسلامی ایران جدای از عملکرد و اثر علمی، ایجاد روحیه خودباوری و «ما می‌توانیم» است.

مهاجرانی با بیان این که کسب مدال در المپیادها بر اساس استاندارد جهانی است، عنوان کرد: از میان ۲۷۰ شرکت کننده در جهان تنها به ۲۶ نفر مدال طلا داده شده که یکی از آنها دانش‌پژوه ایرانی بوده است، همچنین مدال‌های نقره و برنز نیز به صورت محدود اعطا می‌شود، در واقع بر اساس استاندارد جهانی رنگ مدال‌ها پس از رسیدن نمرات به حد مشخصی تغییر می‌کند.

شایان ذکر است، جمهوری اسلامی ایران چهار نماینده به این مسابقات اعزام کرده بود که هر چهار نماینده اعزامی توانستند مدال کسب کنند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات