پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

یادداشت میهمان؛

 راه‌حل‌های مؤثر برای پوست سالم

پوست سالم پوستی است که هیدراته باشد. به همین دلیل همیشه باید یک بطری آب در دسترس باشد تا بتوانید همیشه از آن بنوشید. در پی کاهش وزن معمولاً افتادگی و شل شدن پوست قسمت‌هایی از بدن پیش می‌آید که وضعیت خوشایندی نیست. این مشکل بیشتر در صورت، گردن، بازوها، شکم و ران اتفاق می‌افتد.

به گزارش رمزگشانیوز؛  «دکتر جواد واحدی»- عضو انجمن چاقی آمریکا و انجمن تغذیه ایران- پوست سالم پوستی است که هیدراته باشد. به همین دلیل همیشه باید یک بطری آب در دسترس باشد تا بتوانید همیشه از آن بنوشید. در پی کاهش وزن معمولاً افتادگی و شل شدن پوست قسمت‌هایی از بدن پیش می‌آید که وضعیت خوشایندی نیست. این مشکل بیشتر در صورت، گردن، بازوها، شکم و ران اتفاق می‌افتد.

اما راه چاره چیست؟
یک بدن زیبا باید سفت باشد و اگر پوست شما در شرایط خوبی نباشد، چنین چیزی شدنی نخواهد بود. مؤثرترین کارهایی که باید به این منظور انجام داد به شرح زیر است:

همیشه آب بنوشید:
اگر در حال اجرای یک رژیم غذایی هستید، باید یک برنام ورزشی را نیز دنبال کنید. ورزش نه تنها به شما کمک خواهد کرد سریع‌تر وزن کم کنید بلکه باعث خواهد شد پوست شما ظاهر بهتری پیدا کند. ورزش منظم قابلیت ارتجاعی طبیعی پوست را افزایش خواهد داد و آن را صاف و نرم و سالم‌تر خواهد کرد.

آب فراوان بنوشید:
پوست سالم در واقع پوستی است که هیدراته باشد . به همین دلیل همیشه باید یک بطری آب در دسترستان باشد تا بتوانید همیشه از آن بنوشید. همچنین از نوشیدنی های ناسالم همچون نوشابه دوری کنید چرا که دارای مواد شیمیایی ناسالمی است.

به تدریج وزن کم کنید:
فرایند سفت شدن پوست، کند است. به همین دلیل ریتمی که وزن را کم می کنید هم باید تدریجی باشد از این گذشته، کاهش وزن واقعی، زمانی رخ خواهد داد که تغییرات مهمی در سبک زندگی ایجاد کنید. این تغییرات زمان می‌برند، اما از رژیم یویو جلوگیری کرده و احتمال شل و افتاده شدن پوست بدن را کم می کند.

رژیم یویو نگیرید:
مانند یویو رژیم گرفتن نه تنها برای بدن ، بلکه برای پوست هم خوب نیست. دائماً فربه شدن و دوباره آب رفتن، پوست را تحت استرس قرار می‌دهد، پس باید بیشترین تلاش را کنید تا از رژیم یویو دوری کنید.

مصرف آنتی اکسیدان‌ها برای جلوگیری از شل شدن پوست:
 پس از لاغری باید در رژیم غذایی خود به اندازه کافی از آنتی اکسیدان‌ها و روغن‌های سالم استفاده کنید. خوردن میوه‌های تازه، سبزیجات، آجیل و روغن‌های سالم کمک خواهد کرد پوست سالمی داشته باشید.

نقش پروتئین در پوست:
 کلاژن و الاستین دو ماده‌ای هستند که در خاصیت الاستیک و چاق نگه داشتن پوست مؤثرند. یک رژیم غذایی متعادل باید پروتئین کافی داشته باشد. پروتئین برای قابلیت ارتجاعی پوست مهم است. کلاژن یکی از فراوان‌ترین پروتئین‌های بدن است. در صورتی که پروتئین رژیم غذایی کافی نباشد، کلاژن تخریب شده و پوستی شل و پرچین و چروک پیدا خواهید کرد و یک رژیم غذایی دارای پروتئین‌هایی مانند پنیر، شیر، حبوبات، دانه‌ها، آجیل و ماهی که همگی حاوی کلاژن و آلاستین هستند، در حفظ پوست مؤثرند.

 
آدرس کانال تلگرام: @narin-clinic
آدرس سایت کلینیک: www.vahedidiet.coma
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات