پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده؛

۳۰۰۰ واحد مسکن ایثارگران در استان البرز احداث می‌شود

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز دوشنبه ۹ تیرماه در مراسم امضای تفاهم‌نامه تأمین زمین و ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکن ایثارگران در استان البرز با بیان اینکه همه ما همواره بدهکار جامعه معظم ایثارگری هستیم، افزود: باید تلاش کنیم گوشه‌ای از این دین و بدهی را ادا کنیم.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «سعید اوحدی» افزود: در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار ایثارگر در کشور فاقد مسکن هستند و تلاش می‌کنیم در فرصت باقی‌مانده تا پایان دولت تدبیر و امید، بخش قابل ‌توجهی از این عزیزان صاحب مسکن شوند. در این مسیر باید از ظرفیت‌های استانی مثل استانداران، نمایندگان ولی‌فقیه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی استفاده کنیم.

معاون رییس جمهور یکی از دغدغه‌های مهم دولت را موضوع تأمین مسکن دانست و افزود: خوشبختانه در نخستین گام با همکاری و همراهی استانداری البرز زمینه تأمین زمین برای ساخت مسکن برای ۳۰۰۰ نفر از ایثارگران مهیا شد و تلاش می‌کنیم در سایر استان‌ها نیز از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه کارگروه مسکن در بنیاد شهید و امور ایثارگران ایجاد شده است، افزود: کارگروه‌های اشتغال و درمان نیز باید در راستای رسیدگی و برطرف ساختن مشکلات ایثارگران در این حوزه‌ها ایجاد شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به انجام توافقات لازم جهت امضای تفاهم‌نامه تأمین زمین برای ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی ایثارگران گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با ۵ نفر از استانداران، این زمین‌ها در ۵ استان کشور به ساخت مسکن ایثارگران تخصیص می‌یابد.

اوحدی همچنین از موافقت دولت با افزایش ۲۰ درصدی سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۱۳۹۹ خبر داد.

«عزیزالله شهبازی» - استاندار البرز- نیز در این مراسم با بیان اینکه استان البرز مهاجرپذیرترین استان در کشور است، افزود: وظیفه ما ادای دین به ایثارگران است. البته با توجه به مساحت کم و مهاجرپذیری با مسائل و محدودیت‌هایی در استان البرز روبرو هستیم، اما تلاش می‌کنیم با توجه به جایگاه والای جامعه ایثارگری این مشکلات سریعاً برطرف شوند.

وی افزود: زمین‌های در نظر گرفته شده برای مسکن ایثارگران در مناطق ماهدشت، سیاه کلاهان و هشتگرد قرار دارند. همچنین بحث ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا در تفاهم‌نامه با بنیاد شهید و امور ایثارگران مورد تأکید قرار گرفته است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات