مدارس کانکسی و سنگی تا شهریور ۱۴۰۴ برچیده میشود
وزیر آموزش و پرورش گفت: در نهضت توسعه فضاهای آموزشی، ظرفیت خیرین، مردم و گروههای جهادی با یکدیگر ادغام میشود.
آموزش و پرورش- رمزگشانیوز؛ مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش نوشت: علیرضا کاظمی در گردهمایی تبینی توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی با مشارکت مردم که بهصورت برخط با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری و مدیران کل نوسازی ، آموزش و پرورش، مجمع خیرین مدرسه ساز برگزارشد، با بیان اینکه در دولت چهاردهم آموزش و پرورش از اولویتهای رئیس جمهوری است، گفت: در گذشته کمتر رئیس جمهوری به موضوع آموزش و پرورش تا بدین اندازه توجه میکرد.
وی ادامه داد: دکتر پزشکیان بهصورت ویژه و با دو رویکرد نظام آموزش و پرورش را دنبال میکند.
کاظمی تصریح کرد: توسعه عدالت فضاهای آموزشی و کیفیت بخشی دو رویکرد مهم رئیس جمهوری در این حوزه است، یعنی هم به بعد کیفی و هم کمی پرداخته شده است.
وزیر آموزش و پرورش افزود: در جلسه استانداران که چند روز پیش برگزار شد، تمامی مباحث، مرتبط با آموزش و پرورش بوده است.
وی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش در دولت تنها نیست، گفت: نشست توجیهی و تبینی امروز برای شبکه اقدام است. در واقع می خواهیم برنامه ریزیهای اجرایی مشخص و مدون شود.
کاظمی ادامه داد: فضای اجرا و طراحی این اقدامات در آموزش و پرورش انجام می شود و میدان عمل در استانها، فرمانداری ها و دهیاریها است.
وی اضافه کرد: نظام مسائل استانها به تفکیک در اختیار استانداران قرار گرفته است.
کاظمی با تأکید بر اینکه باید شبکه های شهرستانی و منطقه ای برای انجام این اقدامات توجیه شوند، افزود: انتظار می رود که مدیران به صورت حضوری و مجازی جلسه توجیهی برگزار کنند.
وی با بیان اینکه شناسایی نقاط هدف باید در دستور کار باشد، ادامه داد: در اولویت اول مدارس کانکسی، سنگی و کلاس های با تراکم بیش از ۳۵ نفر و در نهایت افزایش سرانه آموزشی ۴۰ منطقه هدف در کشور مدنظر است .
کاظمی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت گروههای جهادی برای این اقدام بهره گرفت، گفت: باید از ظرفیت های مردمی و روستایی استفاده کرد.
وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: در این نهضت برآنیم تا ظرفیت خیرین، مردمی و گروه های جهادی را ادغام کنیم و الگوی جدیدی از ساخت و ساز با توجه به کمبود منابع ارائه دهیم.
وی ادامه داد: الگوی جدید در ساخت، تامین منابع، تجهیزات و مدل اجرایی از رویکردهای جدید این اقدام است.
کاظمی با بیان اینکه از بسته های ارائه شده به استانداران سه نسخه تهیه شود، گفت: یک بسته به مدیران کل آموزش و پرورش، مدیران نوسازی و رئیس مجمع خیرین داده شود تا اطلاعات کافی از استان مربوطه را در اختیار داشته باشند.
وی با اشاره به اهمیت نظام ارزیابی افزود: گزارشها از روند کار به معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری ارائه شود. در این مسیر نظام گزارش دهی به صورت هفته ای نیز طراحی میشود .
وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در کنار سامانه ای که از روند اجرای کار به صورت لحظه ای گزارش می دهد، گزارش های ارزیابی و نظارت هفتگی از اهمیت بسیاری برخوردار است.
وی به مستندسازی در روند اجرای نهضت توسعه فضاهای آموزشی اشاره کرد و گفت: با هدف فرهنگسازی و جریان سازی نیازمند مستند سازی هستیم. در این مسیر نظام انگیزشی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است تا تحرک و پویایی شکل بگیرد.
کاظمی در پایان اظهارکرد: باید مدارس کانکسی و سنگی تا شهریور ۱۴۰۴ برچیده شود و در ساخت مدارس بهترین و مجهزترین امکانات ارائه شود.
وی ادامه داد: دکتر پزشکیان بهصورت ویژه و با دو رویکرد نظام آموزش و پرورش را دنبال میکند.
کاظمی تصریح کرد: توسعه عدالت فضاهای آموزشی و کیفیت بخشی دو رویکرد مهم رئیس جمهوری در این حوزه است، یعنی هم به بعد کیفی و هم کمی پرداخته شده است.
وزیر آموزش و پرورش افزود: در جلسه استانداران که چند روز پیش برگزار شد، تمامی مباحث، مرتبط با آموزش و پرورش بوده است.
وی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش در دولت تنها نیست، گفت: نشست توجیهی و تبینی امروز برای شبکه اقدام است. در واقع می خواهیم برنامه ریزیهای اجرایی مشخص و مدون شود.
کاظمی ادامه داد: فضای اجرا و طراحی این اقدامات در آموزش و پرورش انجام می شود و میدان عمل در استانها، فرمانداری ها و دهیاریها است.
وی اضافه کرد: نظام مسائل استانها به تفکیک در اختیار استانداران قرار گرفته است.
کاظمی با تأکید بر اینکه باید شبکه های شهرستانی و منطقه ای برای انجام این اقدامات توجیه شوند، افزود: انتظار می رود که مدیران به صورت حضوری و مجازی جلسه توجیهی برگزار کنند.
وی با بیان اینکه شناسایی نقاط هدف باید در دستور کار باشد، ادامه داد: در اولویت اول مدارس کانکسی، سنگی و کلاس های با تراکم بیش از ۳۵ نفر و در نهایت افزایش سرانه آموزشی ۴۰ منطقه هدف در کشور مدنظر است .
کاظمی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت گروههای جهادی برای این اقدام بهره گرفت، گفت: باید از ظرفیت های مردمی و روستایی استفاده کرد.
وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: در این نهضت برآنیم تا ظرفیت خیرین، مردمی و گروه های جهادی را ادغام کنیم و الگوی جدیدی از ساخت و ساز با توجه به کمبود منابع ارائه دهیم.
وی ادامه داد: الگوی جدید در ساخت، تامین منابع، تجهیزات و مدل اجرایی از رویکردهای جدید این اقدام است.
کاظمی با بیان اینکه از بسته های ارائه شده به استانداران سه نسخه تهیه شود، گفت: یک بسته به مدیران کل آموزش و پرورش، مدیران نوسازی و رئیس مجمع خیرین داده شود تا اطلاعات کافی از استان مربوطه را در اختیار داشته باشند.
وی با اشاره به اهمیت نظام ارزیابی افزود: گزارشها از روند کار به معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری ارائه شود. در این مسیر نظام گزارش دهی به صورت هفته ای نیز طراحی میشود .
وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در کنار سامانه ای که از روند اجرای کار به صورت لحظه ای گزارش می دهد، گزارش های ارزیابی و نظارت هفتگی از اهمیت بسیاری برخوردار است.
وی به مستندسازی در روند اجرای نهضت توسعه فضاهای آموزشی اشاره کرد و گفت: با هدف فرهنگسازی و جریان سازی نیازمند مستند سازی هستیم. در این مسیر نظام انگیزشی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است تا تحرک و پویایی شکل بگیرد.
کاظمی در پایان اظهارکرد: باید مدارس کانکسی و سنگی تا شهریور ۱۴۰۴ برچیده شود و در ساخت مدارس بهترین و مجهزترین امکانات ارائه شود.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر