دکتر پزشکیان در جلسه با اعضای کارگروه توسعه عدالت آموزشی
باید صیانت از ذخایر کشور و صرفهجویی در مصرف انرژی را به عنوان یک هنجار در نسل جدید جا بیندازیم
رئیس جمهور لزوم توجه به آموزش رفتار صرفهجویانه در مصرف انرژی به دانشآموزان را یکی از مصادیق کیفیتبخشی به آموزش دانست و گفت: باید بتوانیم در نسل جدید صیانت از منابع و ذخایر کشور و صرفهجویی در مصرف انرژی را به عنوان یک هنجار و باور ذهنی جا بیندازیم و ضرورت دارد این مهم قطعا به عنوان یکی از سرفصلهای تحول در محتوای آموزشی مورد توجه قرار گیرد.
سیاسی- رمزگشانیوز؛ پایگاه اطلاعرسانی دولت نوشت: دکتر مسعود پزشکیان در نشستی با اعضای کارگروه تامین فضای آموزشی، کیفیتبخشی به آموزش و توسعه عدالت آموزشی که شامگاه چهارشنبه برگزار شد، با تاکید بر اینکه دولت چهاردهم مصمم به ایجاد تحول در مدارس دولتی است، خاطرنشان کرد: گام اول در این هدف برچیدن تمام مدارس سنگی و کانکسی در سراسر کشور و احداث مدارس با کیفیت و مطابق با شیوههای آموزشی است. استانداران باید هر هفته نسبت به میزان اجرا و پیشرفت این طرح گزارش دهند و بنده شخصا در سفرهای استانی نیز روند کار را پیگیری خواهم کرد.
رئیس جمهور در ادامه مشارکت مردم را یکی از اصلیترین ارکان طرح محرومیتزدایی از فضاهای آموزشی کشور دانست و تصریح کرد: اگر ما به مردم اعتماد کنیم و آنها نیز به ما اعتماد پیدا کنند و به این باور برسند که ما دغدغه آینده فرزندانشان را داریم، خود را مالک این طرح میدانند و مطمئنا در اجرای آن به ما کمک خواهند کرد.
دکتر پزشکیان همچنین جانمایی مناسب و دسترسی آسان مدارس برای دانشآموزان در مناطق کم برخوردار را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: محل احداث مدارس جدید باید به گونهای انتخاب شود که مانند گذشته کودکان و دانشآموزان ما برای رفتن به مدرسه با انواع مشکلات و مخاطرات مواجه نباشند.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود تحقق برنامه دولت برای کیفیتبخشی به آموزش را مستلزم آموزش فراگیر و جامع به معلمان دانست و گفت: ما معتقدیم تغییر رفتار در یک نسل در کوتاهمدت اتفاق نخواهد افتاد و حداقل نیازمند یک دهه برنامهریزی است، اما در صورتی که معلمان ما شیوههای نوین تدریس با تمرکز بر رفتار و عمل دانشآموزان را به خوبی آموزش ببینید، گام رو به جلو و مهمی در این مسیر برداشته خواهد شد.
دکتر پزشکیان در ادامه بر لزوم توجه به آموزش رفتار صرفهجویانه در مصرف انرژی به دانشآموزان به عنوان یکی از مصادیق کیفیت بخشی به آموزش تاکید کرد و گفت: ما باید بتوانیم در نسل جدید صیانت از منابع و ذخایر کشور و صرفهجویی در مصرف انرژی را به عنوان یک هنجار و باور ذهنی جا بیاندازیم و ضرورت دارد این مهم قطعا به عنوان یکی از سرفصلهای تحول در محتوای آموزشی مورد توجه قرار گیرد.
پیش از سخنان رئیس جمهور، عبدالرحیم حسینزاده معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیسجمهور، محرومیتزدایی از فضاهای آموزشی و ساخت مدارس برای دانشآموزان مناطق محروم را یکی از مقدسترین کارها دانست و افزود: ساختن آینده ایران در گرو تربیت نیروهای زبده، با انگیزه و با نشاط است و این اتفاق رخ نخواهد داد مگر با توجه به مقوله مهم عدالت آموزشی.
حسینزاده در ادامه وفای عهد رئیس جمهور به مردم برای اجرای یک ساله این طرح را وظیفه مهم این کارگروه عنوان کرد و گفت: از آنجا که این طرح از جمله نخستین طرحهای تیمی دولت با مشارکت همه دستگاههای اجرایی است، ما حق شکست در آن را نداریم.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور در ادامه افزود: از سوی دیگر تعریف پروژههای مشترک دولت با مردم که به درستی توسط دکتر پزشکیان هدفگذاری شده، بهترین فرصت و بستر برای جلب اعتماد عمومی و تضمین آینده نظام و کشور است، لذا ما با تمام توان تحقق این طرح را پیگیری و دنبال خواهیم کرد.
در این جلسه همچنین وزیر آموزش و پرورش و دیگر اعضای کارگروه به ارائه گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در اجرای طرح عدالت آموزشی و کیفیتبخشی به آموزش در سطوح مختلف و همچنین میزان پیشرفت کار به رئیس جمهور پرداختند.
رئیس جمهور در ادامه مشارکت مردم را یکی از اصلیترین ارکان طرح محرومیتزدایی از فضاهای آموزشی کشور دانست و تصریح کرد: اگر ما به مردم اعتماد کنیم و آنها نیز به ما اعتماد پیدا کنند و به این باور برسند که ما دغدغه آینده فرزندانشان را داریم، خود را مالک این طرح میدانند و مطمئنا در اجرای آن به ما کمک خواهند کرد.
دکتر پزشکیان همچنین جانمایی مناسب و دسترسی آسان مدارس برای دانشآموزان در مناطق کم برخوردار را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: محل احداث مدارس جدید باید به گونهای انتخاب شود که مانند گذشته کودکان و دانشآموزان ما برای رفتن به مدرسه با انواع مشکلات و مخاطرات مواجه نباشند.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود تحقق برنامه دولت برای کیفیتبخشی به آموزش را مستلزم آموزش فراگیر و جامع به معلمان دانست و گفت: ما معتقدیم تغییر رفتار در یک نسل در کوتاهمدت اتفاق نخواهد افتاد و حداقل نیازمند یک دهه برنامهریزی است، اما در صورتی که معلمان ما شیوههای نوین تدریس با تمرکز بر رفتار و عمل دانشآموزان را به خوبی آموزش ببینید، گام رو به جلو و مهمی در این مسیر برداشته خواهد شد.
دکتر پزشکیان در ادامه بر لزوم توجه به آموزش رفتار صرفهجویانه در مصرف انرژی به دانشآموزان به عنوان یکی از مصادیق کیفیت بخشی به آموزش تاکید کرد و گفت: ما باید بتوانیم در نسل جدید صیانت از منابع و ذخایر کشور و صرفهجویی در مصرف انرژی را به عنوان یک هنجار و باور ذهنی جا بیاندازیم و ضرورت دارد این مهم قطعا به عنوان یکی از سرفصلهای تحول در محتوای آموزشی مورد توجه قرار گیرد.
پیش از سخنان رئیس جمهور، عبدالرحیم حسینزاده معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیسجمهور، محرومیتزدایی از فضاهای آموزشی و ساخت مدارس برای دانشآموزان مناطق محروم را یکی از مقدسترین کارها دانست و افزود: ساختن آینده ایران در گرو تربیت نیروهای زبده، با انگیزه و با نشاط است و این اتفاق رخ نخواهد داد مگر با توجه به مقوله مهم عدالت آموزشی.
حسینزاده در ادامه وفای عهد رئیس جمهور به مردم برای اجرای یک ساله این طرح را وظیفه مهم این کارگروه عنوان کرد و گفت: از آنجا که این طرح از جمله نخستین طرحهای تیمی دولت با مشارکت همه دستگاههای اجرایی است، ما حق شکست در آن را نداریم.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور در ادامه افزود: از سوی دیگر تعریف پروژههای مشترک دولت با مردم که به درستی توسط دکتر پزشکیان هدفگذاری شده، بهترین فرصت و بستر برای جلب اعتماد عمومی و تضمین آینده نظام و کشور است، لذا ما با تمام توان تحقق این طرح را پیگیری و دنبال خواهیم کرد.
در این جلسه همچنین وزیر آموزش و پرورش و دیگر اعضای کارگروه به ارائه گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در اجرای طرح عدالت آموزشی و کیفیتبخشی به آموزش در سطوح مختلف و همچنین میزان پیشرفت کار به رئیس جمهور پرداختند.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر