دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

دستگیری سارق مسلح فراری در فردیس

فرمانده انتظامی البرز اعلام کرد: سارق مسلح فراری که ‏سال ‏گذشته در یکی از استان‌های همجوار با استفاده از لباس پلیس اقدام به سرقت ‏مسلحانه کرده بود، در شهرستان فردیس این استان شناسایی و دستگیر شد.

البرز- رمزگشانیوز؛ پلیس البرز نوشت: سردار حمید هداوند روز پنجشنبه گفت: مهرماه سال گذشته در یکی از استان‌های همجوار، یک نفر سارق با استفاده از لباس پلیس اقدام به سرقت مسلحانه از شهروندان نمود و به محض مشاهده خودرو گشت پلیس به سمت مأموران انتظامی تیراندازی و بلافاصله از محل متواری شد.
وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، دستگیری سارق فراری در دستور کار مأموران انتظامی سراسر کشور قرار داشت که مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان فردیس پس از گذشت چند ماه از موضوع، موفق به رد زنی متهم فراری در این شهرستان شدند.
هداوندگفت: مأموران با چندین روز اقدامات شبانه روزی پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه متهم شده و پس از هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل دادند.
وی بیان کرد: ۱۵ فقره سرقت به عنف و مسلحانه در کارنامه سیاه این سارق سابقه دار دیده می‌شود.

دستگیری باند اسکیمری در کرج ‏
رئیس پلیس فتا البرز گفت: اعضای باند ‏کلاهبرداری اسکیمری که ۱۰ میلیارد ریال از کارت های ‏شهروندان در کرج برداشت کرده بودند دستگیر شدند.
سرهنگ رسول جلیلیان اظهار کرد: در پی ارجاع یک پرونده کپی کارت بانکی و برداشت از حساب شاکی به پلیس فتا استان البرز، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره مبارزه با جرائم سایبری قرار گرفت.
وی افزود: بررسی‌های اولیه ماموران حاکی از این بود که برداشت‌ها به گونه‌ای صورت گرفته که کارت بانکی شهروندان در اختیار خود آنها بوده که با توجه به اطلاعات به دست آمده، انجام برداشت اسکیمری از سوی کلاهبردارن برای ماموران محرز شد.
رئیس پلیس فتا البرز بیان کرد: در ادامه با بررسی تراکنش های صورت گرفته از کارت بانک مالباختگان مشخص شد که متهمان با شناسایی و انتخاب مکانهایی پر تردد و امن که شهروندان احتمال کمتری برای کپی کارتهای بانکی خود در آنجا می‌دهند، مردم را سرگرم نموده و در یک فرصت مناسب اقدام به کپی کارت آنها می‌کردند.
این مقام انتظامی گفت: بلافاصله اقدامات اطلاعاتی و پلیسی برای شناسایی متهمان انجام و در یک مدت زمان کوتاه چهار کلاهبردار شناسایی و دستگیر شدند.
جلیلیان اضافه کرد: متهمان با اجاره دادن دوچرخه در محل تفریحی چیتگر تهران و همچنین مشارکت متصدی جایگاه سوخت در همان محل به کپی برداری و برداشت غیرمجاز از کارت‌های بانکی شهروندان به ارزش ۱۰ میلیارد ریال می‌پرداختند.
رئیس پلیس فتا استان البرز افزود: تلاش برای شناسایی مالباختگان پرونده همچنان ادامه دارد.








 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات