دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

«دستیار هوش مصنوعی» همراه زائران حسینی(ع) در سفر اربعین شد

سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی گفت: دستیار هوش مصنوعی اربعین که با حمایت مرکز ملی فضای مجازی راه اندازی شد، در ایام اربعین بر روی سکوهای داخلی به زائران حسینی(ع) ارائه خدمت کرد.

فناوری- رمزگشانیوز؛ مرکز ملی فضای مجازی نوشت: حسین دلیریان با اشاره به برگزاری جلسات ستاد اربعین مرکز ملی فضای مجازی و ارائه خدمات به زائران گفت: دستیار هوش مصنوعی اربعین که بر روی پیام رسان داخلی بله در دسترس عموم قرار گرفت با حمایت مرکز ملی فضای مجازی ویژه زائران حسینی(ع) طراحی شده و در ایام اربعین حسینی(ع) خدمات محتوایی و اطلاعاتی مورد نیاز را به زائران حسینی ارائه کرد.
وی افزود: این چت بات برای پاسخ به نیازهای زائران حسینی(ع) در ایام اربعین و ارتقای کیفیت و ایمنی سفر آنها، طراحی و برای خدمت رسانی به مردم به صورت رایگان و عمومی در دسترس زائران قرار گرفته بود.
سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی تاکید کرد: این دستیار هوش مصنوعی، راهنمای زائران برای دسترسی به مسیرها و موکب ها، مدیریت اطلاعات آنها برای زمانبندی مراسم ها و رویدادها، ارائه دهنده محتوای مذهبی همچون مداحی‌ها و زیارت‌نامه‌ها و مترجم همراهشان با امکان تعامل با مردم محلی بود.
دلیریان ادامه داد: همچنین پاسخگویی به سوالاتی همچون مسیرهای صحیح و امن، مکان موکب ها، وضعیت خدمات بهداشتی و درمانی، شرایط آب و هوایی و حتی راهنمایی های فرهنگی و زبانی با سرعت پردازش بالا و برخط از دیگر مزایای این دستیار بود تا علاوه بر تامین نیازهای اطلاعاتی زائران عزیز، از انتشار اخبار خلاف واقع و جعلی جلوگیری کرده و مردم بتوانند با رجوع به آن از محتوا و اطلاعات صحیح و دقیق موضوعات مرتبط با اربعین حسینی(ع) مطلع شوند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: این دستیار هوش مصنوعی اربعین به منابع اطلاعاتی گسترده و به روز دسترسی داشته و به تمامی سوالات زائران پاسخ داده و آنها را به عنوان یک دستیار هوشمند در طول سفر همراهی کرد و مردم در هر زمان و مکانی به آن رجوع کرده و از نحوه برگزاری مراسم‌ها، معانی و مفاهیم دعاها، ارائه توصیه‌های دینی در کنار راهنمایی مسیر و اخبار اربعین بهره‌مند شدند.





 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات