دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

پارک ایران کوچک میزبان گردهمایی بزرگ عکاسان ایرانی

جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ به مناسبت روز جهانی عکاسی، گردهمایی ویژه‌ای با حضور اساتید برجسته عکاسی ایران و همچنین علاقمندان و مسئولین استانی در پارک ایران کوچک البرز برگزار گردید.

البرز- رمزگشانیوز؛ این رویداد فرهنگی، هنری در دو بخش با حمایت شورا و شهرداری کرج، حوزه هنری، انجمن هنرهای تجسمی، شرکت اعلا پوشاک ایرانیان، فروشگاه نور نگار، و مشارکت اتحادیه عکاسان و تصویربرداران با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار گردید.
در بخش نخست مراسم، ویدئو کلیپی از عملکرد شورای عکاسی به همراه توضیحات خانم بهارک زرگر وفا (رئیس انجمن هنرهای تجسمی) در خصوص عملکرد یک‌ساله شورا ارائه شد. زرگر ضمن تاکید بر گسترش کمی و کیفی فعالیت های شورای عکاسی افزود: در سال‌جاری شورای عکاسی دهها ورکشاپ، بوت کمپ‌ تخصصی و نمایشگاه‌های مختلف به‌صورت رایگان برای هنرمندان عکاس از تمام ایران برگزار کرده است.
در ادامه مراسم ورکشاپ‌های مختلف و فتو واک با حضور اساتید و عکاسان حاضر با هدف آموزش عملی و تعامل نزدیک‌تر هنرمندان و اساتید برگزار و مورد استقبال ویژه عکاسان جوان و علاقه‌مندان به هنر عکاسی قرار گرفت.
در بخش دوم کتاب «صدای پای خزان» که مجموعه‌ای نفیس از  ۵۴ عکاس برتر ایرانی است رونمایی شد. این کتاب دو زبانه که به زیبایی‌های فصل پاییز  در ایران پرداخته است نمایانگر دیدگاه‌‌های مختلف عکاسان از سراسر کشور بوده و اثری ماندگار در عرصه عکاسی ایران به شمار می‌رود.
مهراب رجبی مشاور البرزشناسی استاندار ضمن تمجید از این اثر فرهنگی فاخر، عکاسی را هنر متفاوت دیدن دنیای هستی خوانده افزود: در این عرصه عکاسان البرزی پیش قدم هستند.
لازم به ذکر است که تالیف و تدوین این اثر نفیس کاری از مهدی حسنی مدیر فرهنگی عضو شورای عکاسی و خانم صبا جریان روابط عمومی شورای عکاسی می‌باشد.
در ادامه برنامه از سایت انجمن عکاسی رونمایی گردید. این سایت امکان ثبت‌نام و ارائه و بارگذاری آثار را به هنرمندان عکاس در عرصه ملی فراهم آورده است. آئین افتتاح سایت با حضور مسئولین فرهنگی مهراب رجبی، خانم قهرمانی عضو شورای شهر کرج،اشتری معاونت فرهنگی شهرداری،رحیمی مدیرعامل خانه هنرمندان و اتابکی مدیر عامل انجمن هنرهای تجسمی برگزار گردید.
در پایان به پاس زحمات و تلاش‌های مستمر فعالان عرصه عکاسی از تعدادی از هنرمندان تجلیل به عمل آمد.
گردهمایی پرشکوه روز جمعه فرمصتی بود تا هنرمندان و عکاسان ضمن تبادل نظر و اشتراک تجربیات، گامی موثر در جهت گسترش و تقویت هنر عکاسی برداشته و بر اهمیت حمایت از این هنر ارزشمند تاکید گردد.

 مهدی ‌حسنی









 
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات