دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

قیمت بسته‌های اربعین اپراتور‌های ایرانی نسبت به سال قبل افزایش نمی‌یابد

معاون وزیر ارتباطات گفت: با وجود افزایش نرخ ارز، قیمت بسته‌های اربعین اپراتور‌های داخلی نسبت به سال قبل افزایش نداشته و زوار ایرانی در عراق در صورت بروز مشکل می‌توانند با سیم‌کارت‌های ایرانی و عراقی و بدون وارد کردن کدی با شماره ۱۲۸ تماس بگیرند.

ارتباطات و فناوری- رمزگشانیوز؛ صدا و سیما نوشت: امیر لاجوردی، قائم مقام وزیر در امور ارتباطات گفت: طبق روال سال‌های گذشته برای هماهنگی و مذاکره با سازمان تنظیم مقررات کشور عراق که نقش تنظیم گری در میان اپراتور‌های این کشور به عهده دارد و همچنین وزارت ارتباطات و اپراتور‌های عراق به این کشور سفر کردیم که به توافقاتی رسیدیم.
آقای لاجوردی با اشاره به اینکه خدمات ارتباطی، بخشی در داخل و بخشی در کشور عراق به زوار ارائه می‌شود، افزود: ایستگاه‌های اینترنت رایگانی در مرز ایران و در کشور عراق مستقر می‌شود تا زواری که نتوانسته‌اند بسته تهیه کنند بتوانند در این ایستگاه‌ها به صورت رایگان به اینترنت متصل شوند.
قائم مقام وزیر در امور ارتباطات همچنین گفت: وقتی زوار از مرز عبور می‌کنند و وارد کشور عراق می‌شوند، توجه داشته باشند که به دلیل رومینگ، تعرفه‌های متفاوتی بر آن‌ها اعمال می‌شود ؛ اگر زوار ایرانی بسته اینترنت خریداری کرده باشند، قیمت هر گیگابایت ۱۰۰ هزار تومان و قیمت بسته ۵ گیگابایتی ۳۹۰ هزار تومان است که تقریبا به اندازه قیمت سیمکارت‌های عراقی است.
آقای لاجوردی تاکید کرد: اگر زوار ایرانی اقدام به خریداری بسته‌های اینترنت مختص اربعین نکرده باشند، هزینه‌ها در کشور عراق بر اساس تعرفه آزاد محاسبه می‌شود به طوری که هر گیگابایت بیش از یک میلیون تومان هزینه دارد.
قائم مقام وزیر در امور ارتباطات تصریح کرد: با وجود افزایش ارز در یک سال گذشته قیمت این بسته‌های در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته تغییری نداشته و ثابت مانده است.
او در پاسخ به این سوال که زوار ایرانی در ایام اربعین در کشور عراق از سیم‌کارت‌های ایرانی استفاده کنند یا سیم‌کارت‌های عراقی، توضیح داد: تقریبا قیمت سیم‌کارت‌های ایرانی و عراقی نزدیک به هم است. با اپراتور‌های عراقی مذاکره کردیم که بین کیفیت ارائه خدمات به سیم‌کارت‌های عراقی و ایرانی تفاوتی قائل نباشند که سال پیش این اتفاق افتاد و امیدواریم امسال نیز چنین شود.
لاجوردی گفت: قبلا زائران برای دسترسی به سکو‌های بانکی ایرانی از طریق سیم کارت‌های عراقی با محدودیت‌هایی مواجه بودند اما اکنون اگر زوار از سیم‌کارت ایرانی استفاده کنند با محدودیت عدم آدرس آی‌پی ایرانی مواجه نمی‌شوند و به راحتی می‌توانند با موبایل بانک‌های ایرانی انتقال پول انجام دهند.
او با اشاره به خدمات جدیدی که امسال به زوار حسینی ارائه می‌شود، افزود: امسال زوار ایرانی در کشور عراق در صورت بروز مشکل می‌توانند با سیم‌کارت‌های ایرانی و عراقی و بدون وارد کردن کدی با شماره ۱۲۸ تماس بگیرند و کمک دریافت کنند.








 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات