دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

سمن‌ها؛ جزء مهمترین سرمایه‌های اجتماعی تمدن بشر

کار داوطلبانه به فعالیت هایی گفته می‌شود که به جهت ترویج خوبی و بهبود کیفیت زندگی در نظر گرفته و به آن پرداخته می‌شود، کاری که منفعت مالی نداشته و در عوض احساس ارزشمند بودن، احترام و خودشکوفایی را به وجود می‌آورد.

یادداشت- رمزگشانیوز؛ در این مطلب به قلم مهدی کیان می‌خوانید: در زندگی اجتماعی مخلوقات خداوندگار رحمت، برای زیستن بهتر نیاز اجتناب ناپذیر به یکدیگر دارند. هیچکس به تنهایی نمی‌تواند نیازهای خود را برطرف سازد و در نتیجه جهت سهولت بخشیدن به رفع نیازها، همکاری و اجرای کارهای داوطلبانه ضرورت پیدا می‌کند.
ازاین رو است که یکی از جنبه‌های اولاء زندگی انسان‌ها خدمات عام المنفعه است، این دست خدمات این حس را در جامعه به وجود می‌آورد که هیچکس تنها نیست، امید یاد خداوند یاری‌رسان را همیشه و در تنگناها، زنده نگه می‌دارد.
٢٢ اَمردادماه روز ملی سازمان‌های مردم نهاد یا سمن‌ها که به اشکال و انحاء گوناگون در سطوح مختلف جامعه وجود دارند نام‌گذاری شده است.
این سازمان‌ها از مهمترین سرمایه‌های اجتماعی و ازموثرترین ره‌آوردهای تمدن بشری است.
هرچند مولفه اصلی این سازمان‌ها در غیردولتی بودن آنهاست اما نقش بسیار مهمی که به واسطه رابطه فرد فرد مردم و قوای حاکم و خود جامعه ایفا می‌کنند، این لزوم را ایجاب می‌کند که دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه بایستی ابزار و شرایط بهینه برای فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در راستای ایجاد قوانین و پشتیبانی لازم را به بهترین نحو ممکن به انجام برسانند.









 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات