دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

آیین رونمایی از پوسترهای نهمین دوره "جایزه فیروزه" و "پایتخت کتاب ایران" برگزار شد

آیین رونمایی از دو پوستر نهمین دوره جایزه فیروزه و نهمین دوره پایتخت کتاب ایران، با حضور یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسماعیل جانعلی پور مدیرکل دفتر مجامع تشکل ها، غلامرضا درکتانیان سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و جمعی از کارآفرینان و متولیان این دو جایزه در سالن غدیر ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

البرز- رمزگشانیوز؛ روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز نوشت: یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به برگزاری جایزه فیروزه و انتخاب نهمین پایتخت کتاب ایران، عنوان کرد: بعد از چند دوره برگزاری جایزه فیروزه و معرفی پایتخت کتاب ایران، این دو جایزه مسیر رو به رشدی را طی کرده البته همه شاخص‌های موفقیت نیز به دست نیامده است. برای اثرگذاری این دو رویداد، باید تلاش شود نسبت آن‌ها، به‌ویژه جایزه فیروزه با بازار تقویت شود؛ بخشی از این همکاری نیازمند همراهی رسانه و بخشی نیز بر عهده دبیرخانه این رویدادها، به‌خصوص جشنواره فیروزه است.
احمدوند با بیان اینکه صنایع فرهنگی در کشور باید تعیین تکلیف شوند، گفت: صنایع فرهنگی نیازمند تعریف و سازوکار لازم در دستگاه‌های اجرایی است و نیاز به پشتیبانی بودجه‌ای و تعریف در دستگاه مشخص دارد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهترین دستگاه برای این موضوع است.
وی با اشاره به برگزاری انتخاب پایتخت کتاب ایران در دولت سیزدهم بیان کرد: به‌عنوان مثال انتخاب پایتخت کتاب نیز مقوله‌ای از فعالیت‌های فرهنگی بود که موجب شد شهرها در انتخاب پایتخت کتاب، علاقه بیشتری پیدا کردند و فعالیت‌های متنوعی انجام شد و امیدواریم انتخاب پایتخت کتاب در آینده با قوت ادامه پیدا کند.
جانعلی‌پور، مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی نیز در این آئین، درباره انتخاب پایتخت کتاب و برگزاری هشت دوره انتخاب پایتخت کتاب گفت: در دولت سیزدهم چند دوره انتخاب پایتخت کتاب را داشتیم و ۱۰۵ شهر ایران در این انتخاب شرکت کردند و در نهایت ۱۲ شهر انتخاب شدند. برای اینکه داوری قانع‌کننده و عادلانه‌ای بین داوطلبان باشد شرایط بسیار سختی برای آن‌ها گذاشتیم و بعد از داوری‌های تخصصی مجدد پنج شهر انتخاب شد و هرکدام از این شهرها یک ویژگی خاصی داشتند. امکان دفاع از طرح برتر پایتخت کتاب از سوی نمایندگان شهرها وجود داشت و در کل، شان جلسه داوری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسمیت پیدا می‌کرد و انتخاب‌ها و داوری‌ها دقیق بود.








 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات