دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

واکنش ها به شهادت اسماعیل هنیه؛

مقام‌های کشورهای مختلف ترور اسماعیل هنیه را محکوم کردند

مقام‌ها و مسئولان کشورهای مختلف جهان در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه این اقدام تروریستی را محکوم کردند.

بین‌الملل- رمزگشانیوز؛ صدا و سیما نوشت: مقام‌ها و مسئولین کشورهای مختلف جهان در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه این اقدام تروریستی را محکوم کردند.
 
قطر، ترور اسماعیل هنیه را محکوم کرد
به گزارش کانال تلگرام نیوپرس، وزارت خارجه قطر ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را شدیدا محکوم کرد.

واکنش مجمع علمای یمن به ترور شهید اسماعیل هنیه
به گزارش کانال تلگرام شبکه تلویزیونی المیادین، مجمع علمای یمن، اعلام کرد: شهادت اسماعیل هنیه، رهبر بزرگ، را به مردم فلسطین، جنبش حماس، همه گروه‌های مقاومت و محور جهاد تسلیت می‌گوییم. ترور هنیه و رهبران محور جهاد و مقاومت بر استواری و صلابت در مسیر قدس خواهد افزود.

سخنگوی فرماندهی پلیس کابل: شهادت اسماعیل هنیه، خطوط جهاد را تقویت می‌کند
سخنگوی فرماندهی پلیس کابل اعلام کرد: شهادت اسماعیل هنیه خطوط جهاد و مقاومت را تقویت می‌کند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از کابل، خالد زدران امروز در پیامی در واکنش به شهادت رییس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد: شهادت اسماعیل هنیه ظاهراً خبر بدی برای مسلمانان خواهد بود، اما تاریخ ثابت کرده است که این گونه شهادت‌ها خطوط جهادی را تقویت می‌کند و باعث تقویت وحدت مسلمانان می‌شود، یهودیان باید بفهمند که چنین شهادت‌هایی نشانه آزادی بیت المقدس را به همراه دارد.
پایگاه اطلاع رسانی الاماره وابسته به حکومت سرپرست افغانستان نیز در پیامی اعلام کرد: شهادت، دروازهٔ وسیعی است که خداوند منان محبوبان درگاهش را به ملاقات خود قبول می‌کند. شهادت اسماعیل هنیه از رهبران حماس غم بزرگی برای امت به جا گذاشت، اما در عین حال نویدی برای از بین رفتن صهیونیست‌های غاصب خواهد بود. شهادت ایشان را به خانوادهٔ‌شان و به امت اسلامی تسلیت عرض می‌کنیم.
عبدالنافع تکور یکی از اعضای برجسته حکومت سرپرست افغانستان و سخنگوی سابق وزارت کشور نیز در پیامی نوشت: خدا رحمتت کند، شهادتش هر چند غم سنگین و طاقت فرسا است، اما مطمئنم این خون مظلوم انشالله رنگ خواهد گرفت. اگر به گذشته نگاه کنیم، بعد از شهادت این رهبر، یک پیروزی بزرگ حاصل خواهد شد.
 
حزب الله لبنان: ترور هنیه، مقاومت را در مقابله با اسرائیل مصمم‌تر می‌کند
خبرگزاری رویترز در خبری فوری اعلام کرد حزب الله لبنان ضمن تسلیت به مناسبت کشته شدن اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد این ترور، مقاومت را در مقابله با اسرائیل، مصمم‌تر خواهد کرد.
 
پیام تسلیت وزیر اطلاع رسانی دولت صنعا به محور مقاومت
به گزارش کانال تلگرام شبکه تلویزیونی المیادین، ضیف الله الشامی، وزیر اطلاع رسانی در دولت صنعا به این شبکه گفت: شهادت اسماعیل هنیه را به امت اسلامی و همه محور مقاومت تسلیت می‌گوییم.
 
 هیئت وزیران لبنان ترور اسماعیل هنیه را محکوم کرد
به گزارش کانال تلگرام شبکه تلویزیونی المیادین، هیئت وزیران لبنان، ترور اسماعیل هنیه را قویا محکوم و اعلام کرد این اقدام را به مثابه گسترش دایره خطر می‌داند.
 
هیئت وزیران لبنان ترور اسماعیل هنیه را محکوم کرد
به گزارش کانال تلگرام شبکه تلویزیونی المیادین، هیئت وزیران لبنان، ترور اسماعیل هنیه را قویا محکوم و اعلام کرد این اقدام را به مثابه گسترش دایره خطر می‌داند.
 
دولت چین ترور هنیه را محکوم کرد
خبرگزاری رویترز گزارش داد وزارت امور خارجه چین در موضع گیری درباره ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران ضمن ابراز نگرانی شدید درباره این حادثه گفت چین با ترور و قتل مخالف است و آن را محکوم می‌کند. وزارت خارجه چین افزود آنها باید برای جلوگیری از تشدید بیشتر مناقشه و خشونت ها، به یک آتش بس دست یابند. وزارت خارجه چین تاکید کرد پکن همواره از حل و فصل مناقشات منطقه‌ای از طریق مذاکرات و گفتگو حمایت می‌کند.
 
واکنش نخست وزیر سابق سوئد: آتش‌بس را فراموش کنید
کارل بیلت، نخست وزیر سابق سوئد در واکنش به ترور اسماعیل هنیه در تهران در صفحه رسمی‌اش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «آتش‌بس را فراموش کنید. تلافی و تنش، در مرکز توجه قرار می‌گیرد. به نظرم لازم است کمربند صندلی‌هایمان را سفت ببندیم.»
 
الهندی: حماس خلأ هنیه را به سرعت پر می‌کند
شبکه العربی با یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی درباره شهادت هنیه گفتگو کرد. مجری این برنامه در این گفگتو سوالی جهت دار درباره تدابیر امنیتی-حفاظتی هنیه هم پرسید.
محمد الهندی معاون دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با شبکه العربی گفت: ملت فلسطین امروز با مجاهدی بزرگ وداع کردند. او در چند ماه گذشته فرزندان و نوه‌ها و دوستانش را از دست داد و صبر کرد تا اینکه خداوند پایان کار خودش را هم شهادت قرار داد. خسارت بزرگی به ملت فلسطین وارد شد، اما من تاکید می‌کنم که این شهادت چیزی جز اصرار بر ادامه مبارزه تا آزادی بر ملت فلسطین و جنبش حماس نمی‌افزاید. اسرائیل گمان می‌کند که با ترور اسماعیل هنیه، کمر مقاومت را می‌شکند، اما پیش از این هم رهبران زیادی از مقاومت فلسطین به شهادت رسیده اند و در هر زمان قدرت و صلابت مقاومت افزایش یافته است. جنبش حماس جنبشی بزرگ و قوی است و هر خلائی را سریعا پر می‌کند. هنیه فقط رهبر حماس نبود بلکه نماد مقاومت و سمبولی برای امت اسلامی و آزادگان جهان بود. او از ابتدا عاشق شهادت بود و از زمان جوانی که همراه شیخ احمد یاسین بود راه مبارزه و جهاد را در پیش گرفت و همه برای او انتظار شهادت را داشتند. اسرائیل در رسیدن به هدف خود ناکام خواهد ماند و حماس همچنان به پیش می‌رود.
مجری: اسرائیل بار‌ها هنیه را تهدید کرده بود، آیا حماس در دیدار‌های خارجی وی اقدامات پیشگیرانه انجام نمی‌داد؟ بخصوص اینکه در ایران در مقابل دوربین‌ها حضور یافت.
الهندی در پاسخ گفت: تحقیقات در این باره ادامه دارد و من نمی‌خواهم پیش از انجام تحقیقات سخنی بگویم. منتظر تحقیقات هستیم. مطمئنا تدابیر امنیتی از سوی حماس و کشور میزبان وجود داشته است، اما تاکنون بیانیه‌ای از حماس و میزبان در این باره صادر نشده است.
 
واکنش سامی ابو زهری مقام ارشد حماس به ترور اسماعیل هنیه
سامی ابو زهری مقام ارشد حماس در واکنش به ترور اسماعیل هنیه رهبر سیاسی حماس، نوشت: ترور برادر هنیه به دست اشغالگران اسرائیلی، تشدید جدی تنش با هدف شکست عزم حماس و عزم مردم ما و برای رسیدن به اهدافی جعلی است. ما اعلام می‌کنیم این اقدام در رسیدن به اهدافش ناکام خواهد ماند. حماس یک باور و نهاد است نه اشخاص. حماس، صرف نظر از قربانیانی که می‌دهد به راه خود ادامه خواهد داد و ما قطعا پیروز هستیم. 
 
واکنش وزارت خارجه روسیه به ترور اسماعیل هنیه
به گزارش کانال تلگرام شبکه تلویزیونی الحدث، وزارت خارجه روسیه، اعلام کرد: ترور اسماعیل هنیه، یک جنایت سیاسی غیرقابل قبول است و تنش در منطقه را تشدید خواهد کرد.
 
وزارت خارجه ترکیه ترور اسماعیل هنیه را محکوم کرد
به گزارش کانال تلگرام شبکه تلویزیونی المیادین، وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد کشته شدن اسماعیل هنیه، را در تروری پست در تهران، محکوم می‌کنیم.
این وزارتخانه همچنین افزود: با ترور اسماعیل هنیه باردیگر مشخص شد دولت نتانیاهو، قصدی برای دستیابی به صلح ندارد.
 
واکنش وزیر دفاع آمریکا به ترور شهید اسماعیل هنیه
شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد، لوید آستون، وزیر دفاع آمریکا در واکنش به ترور اسماعیل هنیه گفت: گزارش‌ها در این خصوص را شنیده ام و در حال حاضر اطلاعاتی در این باره ندارم.
 
محمود عباس ترور هنیه را محکوم کرد
به گزارش خبرگزاری فرانسه از رام‌الله، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در بیانیه‌ای ترور رئیس حماس را محکوم کرد و آن را بزدلانه خواند.
 
 نخست وزیر رژیم صهیونیستی وزیران کابینه خود را از اظهار نظر درباره ترور هنیه منع کرد
شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از رسانه‌های اسرائیل اعلام کرد، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به وزیران کابینه دستور داده است درباره ترور اسماعیل هنیه، اظهار نظر نکنند.
 
واکنش عضو جبهه خلق برای آزادی فلسطین به شهادت اسماعیل هنیه
به گزارش کانال تلگرام رادیو الاقصی، ماهر الطاهر، مسئول روابط بین الملل در جبهه خلق برای آزادی فلسطین گفت: مردم فلسطین آماده هستند هر آنچه را در اختیار دارند برای آرمان فلسطین تقدیم کنند و هر گونه فداکاری انجام دهند. 
دشمن اسرائیلی، همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشت و اوضاع را به سمت جنگی تمام عیار با کل محور مقاومت سوق می‌دهد.
وی افزود: محور مقاومت، برای رویارویی کاملا آماده است و فکر می‌کنم اوضاع به سمت تنش حداکثری پیش می‌رود. کابینه دشمن، از اشتباه خود، ترور اسماعیل هنیه و نقض حاکمیت ایران، پشیمان خواهد شد. 
ماهر الطاهر در ادامه گفت: جنایت ترور شهید اسماعیل هنیه، بدون پوشش آمریکا ممکن نبود. 
ما به شهید اسماعیل هنیه می‌گوییم آسوده خاطر بخواب و نگران نباش، ما به تو قول می‌دهیم مسیر مبارزه و مقاومت را ادامه خواهیم داد.
 
ابومرزوق: ترور هنیه بدون پاسخ نخواهد ماند
یک مقام ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، روز چهارشنبه گفت کشته شدن اسماعیل هنیه رهبر این گروه «بی پاسخ نخواهد ماند.»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از غزه، موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی حماس در بیانیه‌ای گفت «ترور اسماعیل هنیه یک اقدام بزدلانه است و بدون پاسخ نخواهد ماند.»
 
واکنش جنبش انصارالله یمن به ترور شهید اسماعیل هنیه
به گزارش کانال تلگرام خبرگزاری شهاب، جنبش انصارالله یمن اعلام کرد ترور اسماعیل هنیه، جنایتی تروریستی و نقض آشکار قوانین (بین المللی) است.
 
عروس هنیه خبر شهادت او را با انتشار یک ویدئو اطلاع رسانی کرد
کانال تلگرام شبکه القسطل تصاویری از عروس هنیه منتشر کرد که در آن گفت: با دلهای راضی به قضا و قدر خداوند، خبر شهادت مردی را می دهم که زمین و آسمان از او به نیکی یاد می کنند. کسی که از معرفی کردن بی نیاز است. عموی عزیزم، پدرم، تاج سرم و نور چشمم به کاروان مجاهدان و صادقان و فرزندانش و این خون های پاک ملحق شد. شهید قهرمان و فرمانده بزرگ و عالیقدر. جز آنچه برای رضای خدا باشد به زبان نمی آوریم. در فراق تو چشم ما گریان و قلب ما محزون است. انا لله و انا الیه راجعون

پیام پسر شهید اسماعیل هنیه
به گزارش کانال تلگرام خبرگزاری سما، عبدالسلام هنیه، پسر شهید اسماعیل هنیه، درباره شهادت پدرش گفت: پدرم هر روز شهادت را احساس می‌کرد. ما به او افتخار و سرمان را بلند می‌کنیم. خون پدر من از خون کوچکترین کودک فلسطینی، باارزش‌تر نیست. پدرم به آنچه آرزویش بود رسید، ما در خیزش و مبارزه‌ای مستمر علیه دشمن اشغالگر قرار داریم و مقاومت با ترور رهبرانش پایان نمی‌یابد و حماس تا آزادی فلسطین به مقاومت ادامه می‌دهد.









 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات