چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

حمله موشکی و پهپادی حزب‌الله لبنان به ۹ پایگاه صهیونیستی

حزب الله لبنان از حمله موشکی و پهپادی امروز خود به ۹ پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

بین‌الملل- رمزگشانیوز؛ ایرنا نوشت: حزب الله لبنان امروز پنجشنبه از حمله مشترک موشکی و پهپادی به دست کم ۹ پایگاه نظامی در شمال فلسطین اشغالی و بلندی‌های اشغالی جولان خبر داد و آن را واکنشی به ترور «طالب سمیع عبد الله» ملقب به «ابوطالب» از فرماندهان ارشد این جنبش دانست که شامگاه سه شنبه به همراه ۳ عضو دیگر این جنبش در حمله موشکی ارتش صهیونیستی به روستای جویا در جنوب لبنان به شهادت رسید.
حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای افزود: «مقاومت اسلامی در حمله موشکی و پهپادی مشترک، با کاتیوشا و موشک های فلق ۶ پایگاه و مقر نظامیان ارتش صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی و بلندی‌های اشغالی جولان را هدف قرار داد».
مقاومت اسلامی لبنان ادامه داد: «همزمان با این حملات، مبارزان نیروی هوایی حزب الله با گروهی از پهپادهای انتحاری به سه پایگاه دیگر ارتش صهیونیستی حمله کردند» که گفته می‌شود مقر اطلاعاتی مسئول عملیات های ترور رژیم صهیونیستی در یکی از این پایگاه‌ها قرار داشت.
همزمان ارتش صهیونیستی از شلیک نزدیک به ۴۰ راکت به سمت منطقه الجلیل و بلندی‌های اشغالی جولان خبر داد و مدعی مقابله سامانه‌های پدافندی این رژیم با برخی از این راکت‌ها و اصابت برخی دیگر از آنها به مناطق خالی از سکنه و بروز برخی آتش‌سوزی‌ها در شمال فلسطین اشغالی شد.
در همین راستا، «دیوید منسر» سخنگوی ارتش صهیونیستی در جریان کنفرانس مطبوعاتی امروز پنجشنبه مدعی شد، رژیم صهیونیستی «با قدرت به تمامی تجاوزات حزب الله پاسخ خواهد داد و با تلاش‌های دیپلماتیک و غیره، امنیت را به مرزهای شمالی باخواهد گرداند».
از سوی دیگر، یک مسئول بلندپایه آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن درگیری ها در مرزهای فلسطین اشغالی با لبنان را با نگرانی شدید دنبال می کند و صرف آتش بس در نوار غزه کافی نیست، بلکه باید تدابیر امنیتی ویژه ای برای کنترل اوضاع در منطقه اتخاذ شود و جلوی وقوع جنگ در این منطقه گرفته شود.
حزب الله لبنان دیروز چهارشنبه نیز در واکنش به شهادت ۴ نفر از اعضای خود در حمله ارتش صهیونیستی به روستای جویا در جنوب لبنان؛ از جمله شهادت «طالب سمیع عبد الله» از فرماندهان ارشد این جنبش، بیش از ۱۵۰ فروند موشک به سمت اهداف صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی شلیک کرده بود.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات