چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

قطعنامه ضدایرانی در آژانس بین المللی انرژی اتمی تصویب شد

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه‌ای ضدایرانی را به تصویب رساند که بر اساس آن از تهران خواسته شده است همکاری با این نهاد افزایش یابد.

بین‌الملل- رمزگشانیوز؛ شبکه تلویزیونی رویترز در گزارشی از تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی خبر داد.
در بخشی از بیانیه ضدایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بدون توجه به خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ همراه با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل و تداوم انفعال تروئیکای اروپایی طرف تهران در این توافق، با طرح ادعایی مضحک آمده است: ایران تعهدات خود در زمینه پادمان‌های پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را نقض کرده است!
به گزارش رویترز، درخواست افزایش همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نیز موضوع بازرسان این نهاد از محورهای اصلی قطعنامه پیشنهادی تروئیکای اروپایی در شورای حکام به شمار می‌آید.
قطعنامه پیشنهادی ۳ کشور انگلیس، فرانسه و آلمان (تروئیکای اروپایی) علیه برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران با ۲۰ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع به تصویب رسیده است.
انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه‌ای بی اشاره به عدم انجام تعهدات متقابل خود مطابق با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در قبال تهران، به شورای حکام درباره قطعنامه پیشنهادی خود اعلام کردند: نیاز شورای حکام به پاسخگو قرار دادن ایران در قبال تعهدات قانونی اش مدت هاست که وجود دارد. ایران باید فوراً، به طور کامل و بدون ابهام با آژانس همکاری کند!
در بخش دیگری از این قطعنامه اضافه شده است: شورای حکام از تهران می‌خواهد که از تصمیمش در لغو انتصاب چند بازرس با تجربه آژانس که برای انجام مؤثر فعالیت‌های راستی آزمایی (برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران) نیاز به آنها وجود دارد، صرف نظر کند.
تروئیکای اروپایی روز سه‌شنبه ۴ ژوئن متن پیش‌نویس این قطعنامه را به طور رسمی در اختیار شورای حکام قرار داده بودند.








 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات