چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

حمایت اتحادیه اروپا از طرح جدید آتش بس در نوار غزه

مسئولان اتحادیه اروپا از پیشنهادی که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره آتش بس در نوار غزه مطرح کرد؛ استقبال کردند.

بین‌الملل- رمزگشانیوز؛ صدا و سیما نوشت: مسئولان اتحادیه اروپا از پیشنهادی که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره آتش بس در نوار غزه مطرح کرد؛ استقبال کردند.
شارل میشل رئیس شورای اروپا در شبکه اجتماعی ایکس از «پیشنهاد آتش بس، آزادی گروگان‌ها و بازسازی غزه استقبال کرد و به ویژه از تلاش‌های قطر، مصر و آمریکا تشکر کرد».
اورزولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا نیز به نوبه خود نقشه راه رژیم صهیونیستی را درباره آتش بس در غزه «واقع بینانه» دانست و آنرا «فرصتی مهم برای پایان دادن به جنگ و درد و رنج‌های غیرنظامیان در غزه دانست».
جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا «حمایت خود را از نقشه راه بایدن برای آتش بس پایدار و آزادی گروگان‌ها که به توقف دائم خشونت‌ها، عقب نشینی نظامیان اسرائیل و آغاز تلاش‌ها برای بازسازی منجر می‌شود؛ اعلام کرد».
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا جمعه اعلام کرد اسرائیل توافقی جدید و سه مرحله‌ای را برای پایان دادن به همه خشونت‌ها در غزه و آزادی گروگان‌هایی که همچنان در غزه زندانی هستند؛ پیشنهاد کرد. 
پیشنهادی که بایدن اعلام کرد سه مرحله‌ای است که نخستین مرحله از آن در مدت شش هفته و با برقراری آتش بس کامل، عقب نشینی نظامیان اسرائیل از مناطق پرجمعیت در غزه و تبادل زندانیان انجام خواهد گرفت. 
بایدن از حماس خواست توافق را بپذیرد و از بنیامین نتانیاهو نیز خواست در برابر فشار اعضای کابینه خود که مخالف این نقشه راه هستند؛ مقاومت کند. 
اما دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر جمعه بر تمایل خود برای ادامه عملیات در نوار غزه تا زمانیکه تل آویو به همه اهداف خود از جنگ غزه دستیابی پیدا کند؛ ادامه خواهد داد.
علاوه بر این، حماس جمعه اعلام کرد پیشنهاد جدید جو بایدن را برای آتش بس در غزه مثبت می‌داند.










 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات