جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

عربشاهی؛

طرح توسعه اقتصادی 47 روستای آسارا تهیه شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر در بخش آسارا 47 روستا شناسایی و طرح توسعه اقتصادی آنها تهیه شده است افزود: در حال مذاکره با دانشگاه ها برای تهیه طرح توسعه اقتصادی روستاهای هدف در سایر شهرستان ها هستیم.

به گزارش رمزگشا  زهرا عربشاهی با اشاره به بند الف ماده 27 قانون برنامه ششم اظهار کرد: دولت مکلف شده در راستای برنامه ریزی منطقه ای، تقویت اقتصاد روستایی و توسعه اقتصاد صادرات محور، هر ساله برنامه های توسعه و اشتغال زاییِ پنج هزار روستا را تهیه کند.

وی افزود: با توجه به ظرفیت های بومی و قابلیت های اقتصادی منطقه با مشارکت نیروی های محلی، بهره گیری از تسهیلات بانکی، حمایت های دولتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی، این برنامه ها به وسیله سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهیه و به تصویب شورای استان می رسد.

عربشاهی با بیان اینکه در حال حاضر در بخش آسارا 47 روستا شناسایی و طرح توسعه اقتصادی آنها تهیه شده است افزود: در سال جاری نیز این روستاها در سایر شهرستان ها شناسایی شده اند و در حال مذاکره با دانشگاه ها برای تهیه طرح توسعه اقتصادی این روستاها هستیم.

وی مشارکت بخش خصوصی و ارائه تسهیلات اشتغال زایی روستایی را بر مبنای همین مطالعات قابل انجام دانست و گفت: زمینه ای فراهم خواهد شد که روستاهای استان البرز از قابلیت های مختلف خود در بخش های اقتصادی از جمله کشاورزی، صنعتی، روستایی و گردشگری برخوردار شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز با توجه به توان اکولوژیک البرز بر قابلیت های گردشگری استان تاکید کرد و گفت: با این فرایند، اشتغال زایی و توسعه پایدار روستاهای استان در چارچوب برنامه آمایش سرزمین هدایت خواهد شد.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات