جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معاون مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری:

ظرفیت‌های حوزه دانش بنیان توسعه البرز را شتاب می‌بخشد

معاون نوآوری و فناوری‌های آینده‌ساز مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری گفت: استان البرز دارای ظرفیت‌های چشمگیر و قابل توجهی در حوزه دانش‌بنیان است که هرچه بیشتر باید این ظرفیت‌ها را در زمینه توسعه و پیشرفت مورد بهره‌برداری قرار داد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ صابر میرزایی روز دوشنبه در اولین نشست ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان البرز افزود: بر این اساس توجه به زیرساخت‌های دائمی مانند پارک علم و فناوری می‌تواند این ظرفیت‌ها را در مسیر رشد و تعالی هرچه بیشتر قرار دهد.

وی بیان کرد: به‌رغم قدمتی که در حوزه دانش بنیان در کشور شاهد هستیم متأسفانه نقشه اجرایی خوبی نداشتیم و راه‌اندازی برخی فعالیت‌های فناوری اکنون کشور را در این راه توسعه قرار داده است.

میرزایی گفت: با توجه به اینکه در حوزه دانش بنیان بخش خصوصی سهم ویژه‌ای ایفا می‌کند لازم است تمهیدات لازم برای حضور هرچه بیشتر این بخش در حوزه‌های مختلف فناوری پیش‌بینی شود.

وی اقتصاد دانش بنیان را اقتصادی پویا دانست که با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی می‌توان از آن برای رشد اقتصادی هرچه بیشتر بهره برد.

معاون نوآوری و فناوری‌های آینده‌ساز مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری بیان کرد: با توجه به نامگذاری سال مهار تورم و رشد تولید توسط رهبر معظم انقلاب لازم است تدابیر جدی در حوزه اقتصاد با تکیه بر ظرفیت‌های دانش بنیان صورت گیرد چراکه این ظرفیت‌ها از بالندگی‌های کشور ایران اسلامی به شمارمی رود که بهره‌برداری درست ازآن‌ها می‌تواند افتخارات بین‌المللی را به همراه آورد.

ظرفیت‌های صندوق پژوهش و فناوری البرز باید برای صنایع اطلاع‌رسانی شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: امروز هرچه بیشتر باید از ظرفیت‌های دانش بنیان و فناوری در حوزه صنعت بهره برد، براین اساس باید ظرفیت‌های صندوق پژوهش و فناوری این استان باید برای صنایع اطلاع‌رسانی شود.

«سیف الله اسداللهی»  افزود: بها دادن به نوآوری و خلاقیت تنها راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی و رونق تولید در کشور است که دراین زمینه شرکت‌های دانش بنیان باید برنامه اجرایی و چالش‌های خود را ارایه دهند.

وی تأکید کرد: سازمان مدیریت و امور مالیاتی برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان پای کار آید چراکه ظرفیت‌های فناوری نقش مؤثری در توسعه اقتصاد دارند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز بیان کرد: ظرفیت‌های پارک علم و فناوری، شهرک‌های صنعتی در راستای تولید و شرکت‌های دانش بنیان قرار گیرد و ظرفیت‌های خالی شهرک‌های صنعتی در اختیار این شرکت‌ها قرار داده شود.

وی یاد‌آورشد: شرکت‌های دانش بنیان آورده مالی ندارند و باید حمایت شوند و تنها سرمایه ارزشمند آنان دانش است که باید ریسک اولویت‌بندی را بپذیرند که می‌توانند به اقتصاد کشور کمک کنند.

اکنون ۴۰۰ شرکت دانش بنیان در استان البرز فعالیت دارند.

در نشست ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان البرز اخذ تسهیلات تبصره ۱۸، تسهیگری شرایط برای دانش بنیان، پیگیری و رفع درخواست و مطالبات دانش بنیان‌ها از دیگر موضوعاتی بود که مورد توجه قرار گرفت.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات