پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

نماینده مجلس خبر داد

اعمال جریمه برای افرادی که بازار مسکن را مشوّش می‌کنند

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد با اشاره به وجود اختلاف قیمت مسکن در شهرهای کوچک، گفت: با اعمال جریمه و انفصال از خدمت می‌توانیم متخلفین این حوزه را جریمه کنیم‌.

به گزارش رمزگشانیوز؛ علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در خصوص ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها، گفت: براساس گزارشات مراکز پژوهشی و همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس، مشکل اجاره بهای مسکن در تمام نقاط کشور وجود دارد ولی این مشکل در مناطق محروم و شهرهای کوچک بیشتر از شهرهای بزرگ است.

وی ادامه داد: بنابراین باید توجه بیشتری به حوزه اجاره بهای مسکن در ابتدا در مناطق محروم و شهرهای کوچک و سپس شهرهای متوسط و بزرگ داشت.

عباسی برای برخورد با متخلفان حوزه مسکن که با مایحتاج مردم بازی می‌کنند، پیشنهادی به مجلس ارائه داد مبنی بر اینکه متن پیشنهادی کمیسیون که جریمه ای معادل ۲ برابر وجه دریافتی به ازای هر معامله برای فرد متخلف در نظر گرفته شده به ۵ برابر وجه دریافتی هر معامله تبدیل شود، که این‌ جریمه به عنوان مجازات فرد خاطی بازدارنده باشد و در صورت تکرار تخلف علاوه بر جریمه ۵ برابری، برای متخلفان بار اول ۳ ماه، بار دوم ۶ ماه و بار سوم ۱۲ ماه از فعالیت تعلیق شوند و در تخلف‌های بعدی مجوز ابطال و تا ۱۰ سال از فعالیت در این صنف محروم شوند. به ترتیب ۱۲،۶،۳ ماه از فعالیت در این صنف محروم شوند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس ادامه داد: به منظور تسهیل در این مهم پیشنهاد شده است جریمه را ۵ برابر در نظر بگیریم تا هم مجازات بازدارنده باشد و هم با مشکل مواجه نشویم.

لازم به ذکر است، پیشنهاد علیرضا عباسی در خصوص ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها مبنی بر افزایش ۵ برابری جریمه متخلفان با ۱۶۴ رای به تصویب نمایندگان رسید.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات