جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

در راستای راه اندازی گمرگ تخصصی فاوا؛

همکاری سازمان پژوهش های علمی صنعتی  ایران و  منطقه ویژه اقتصادی پیام توسعه می‌یابد

در قالب امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های متقابل بین سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی در راستای گمرک تخصصی فاوا توسعه می یابد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ تفاهم نامه همکاری مشترک بین این منطقه با سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران به منظور ایجاد و توسـعه همکاریهـای پژوهشـی وصـنعتی و گسترش توان ملی در حل مشکلات و معضلات علمی- تحقیقاتی امضا شده است.

تقویت و توسعه همکاری های فی مابین با هدف دسترسی و بکارگیری دانش فنی و فناوری روز در اجرای طرح های پژوهشی، مطالعاتی، توسعه ای، کاربردی، مشاوره ای و آموزشی در موضوعات مرتبط با علاقه و نیازهای طرفین از مهم ترین اهداف این تفاهم نامه می باشد.

طراحی آزمون های استاندارد سازی مواد کارکردی، فیزیکی، سخت افزاری، نرم افزاری و امنیتی سامانه های آی.سی.تی در حوزه های امنیتی و نظارتی، تجاری، پزشکی و فضایی، تدوین و توسعه ی استانداردهای ملی در خصوص الزامات عملکردی سامانه های آی.سی.تی، طراحی و ساخت تجهیزات سخت افزاری و ایجاد و توسعه ی نرم افزارها، الزام برای انجام آزمون ها و طراحی و ایجاد یک آزمایشگاه مرجع در سطح ملی برای آزمون، ارزیابی و کنترل کیفیت سامانه های حوزه آی.سی.تی از جمله مواردی است که در این تفاهم نامه عنوان شده است.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات