پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

  شرایط برای اخذ رایگان کد رهگیری فراهم است

نماینده وزیر راه و شهرسازی با اشاره به چالش‌های جهش قیمت و اجاره نشینی در پایتخت و کلانشهرها که آسیب‌های اجتماعی فراوانی برای شهروندان به وجود آورده، از ساماندهی مشاورین املاک در سطح کشور خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ شهرام دستمالچی، نماینده وزیر راه و شهرسازی در نشست قرارگاه مسکن شهرستان ساوجبلاغ که در فرماندار شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد، گفت: ساماندهی مشاورین املاک در حوزه اجاره و خرید و فروش موضوع بسیار مهمی است که طبق دستور اکید وزیر راه و شهرسازی باید ظرف مدت ۱۵ روز اجرایی شود.

 وی اظهار کرد: املاک فاقد پروانه نباید فعالیت نمایند و اداره تعزیرات و اماکن و اصناف باید پاسخگوی املاک فاقد پروانه‌ای که تاکنون فعالیت می‌نمودند باشند.

 ‏دستمالچی گفت: سامانه ملی املاک و اسکان کشور با هدف امکان ثبت و استعلام قراردادهای ثبت شده و کاهش هزینه‌ها اقدام به راه‌اندازی نسخه آزمایشی سامانه ثبت اجاره مسکن کرده که براساس آن امکان ثبت قرارداد اجاره و دریافت کد رهگیری بدون مراجعه به بنگاه معاملات املاک، به صورت رایگان فراهم شده است.

نماینده وزیر راه و شهرسازی افزود: با راه‌اندازی این سامانه، مالک و مستاجر بدون مراجعه به بنگاه و در یک روند کاملاً شفاف و قانونی و تنها با درج اطلاعات خود در سامانه می‌توانند نسبت به ثبت قراردادهای خود و دریافت کد رهگیری به صورت قانونی و رایگان اقدام کنند.

وی گفت: مالک و مستاجر هر دو می‌توانند قرارداد اجاره‌ واحد مسکونی مورد معاملۀ خود را بدون نیاز مراجعه به بنگاه در این سامانه (https://amlak.mrud.ir/) انجام داده و کد رهگیری و نسخه‌ الکترونیکی آن را رایگان دریافت کنند.

وی عرضه خارج از شبکه و مبایعه نامه بدون کد رهگیری و گرفتن کمیسیون بیش از اندازه را تخلف اعلام کرد و ادامه داد: شناسایی دلالان و سوداگران مسکن و شناسایی خانه‌های خالی از سکنه باید در اولویت مسوولین ذیربط قرار گیرد.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات