پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

 ابراز علاقه تجار قرقیزستانی برای ایجاد روابط تجاری با منطقه ویژه اقتصادی پیام

معاون اول استانداری اوش قرقیزستان گفت: قزاقستان علاقه‌مند برای حضور در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام و سرمایه گذاری در این منطقه است.

به گزارش رمزگشانیوز؛  اوریستم ابراهیموویچ روز دوشنبه در جمع هیاتی در بازدید از این منطقه افزود: هیات تجاری قرقیزستان با هدف آشنایی هر چه بیشتر با ظرفیت‌های پیام امروز در این منطقه حضور پیدا کرده است.

وی با اشاره به برگزاری نشست مشترک با مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، تصریح کرد: در این نشست در کنار معرفی ظرفیت‌های پیام پیشنهادات خوبی از سوی مسئولان منطقه برای تقویت روابط اقتصادی دو کشور مطرح شد.

ابراهیموویچ با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم ها اما توانسته در بسیاری از بخش ها به خودکفایی برسد، بیان داشت: در این نشست پیشنهاداتی از جمله سرمایه گذاری تجار و فعالان اقتصادی قرقیزستانی در منطقه در قالب راه اندازی کارخانجات و یا تاسیس شرکت های مشترک با هدف تقویت روابط اقتصادی و تجاری دو کشور عنوان شد.

وی با اشاره به علاقه‌مندی قرقیزستان برای توسعه روابط تجاری با منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: قرقیزستان آمادگی برای افزایش این روابط را با این منطقه دارد.

معاون اول استانداری اوش خاطرنشان کرد امضای تفاهم‌نامه همکاری فی مابین اوش و پیام در سطح سفارت خانه های دو کشور را پیگیری خواهیم کرد .
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات