جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز:

تقویت اقتصاد از دستاوردهای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی کشور است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: تقویت اقتصاد و توسعه صادرات از دستاوردهای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی کشور است که به هم‌افزایی میان دولت و بخش خصوصی در حوزه تکمیل زنجیره ارزش منجر می‌شود.

به گزارش رمزگشانیوزسیف‌الله اسداللهی در نخستین روز از پنجمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران بیان کرد: این دوره نمایشگاه بهتر از سال‌های قبل برگزار شد‌ و اتاق بازرگانی البرز همکاری خوبی در اختصاص بالغ بر یکهزار مترمربع عرصه برای برپایی پاویون اختصاصی و حضور تولیدکنندگان، صنعتگران و صادرکنندگان استان داشته است.

وی با مثبت ارزیابی کردن حضور فعالان بخش خصوصی البرز در این نمایشگاه گفت: البته به لحاظ تعداد، خیلی از ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان از جمله محصولات دانش‌بنیان زیر مجموعه پارک علم و فناوری و یا بسیاری از صنایع با قابلیت صادراتی استان در این دوره حضور نداشتند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز بیان کرد: با توجه به حضور نمایندگانی از ۶۰ کشور در نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی کشور و در حوزه‌های مختلف از جمله صنایع غذایی، پتروشیمی، بسته‌بندی، صنایع‌دستی و دیگر موارد، می‌توان گفت که از لحاظ سطح مشارکت و حضور شرکت‌ها، نمایشگاه پرتعداد و پر توانی است.

وی با اشاره به ابتکار عملی که در سال جاری وزارت کشور در خصوص برگزاری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی برای اختصاص یک سالن مجزا ویژه حضور غرفه‌های استان‌ها داشته است، گفت: با این اقدام دولت و صنعت در کنار هم‌ قرار می‌گیرند و این پشتیبانی به بخش خصوصی دلگرمی می‌دهد.

اسداللهی با اشاره به دستاوردهای برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی مانند توانمندی‌های صادراتی به منظور تقویت اقتصاد و توسعه صادرات گفت: در نتیجه آن شاهد هم‌افزایی میان دولت و بخش خصوصی در حوزه تکمیل زنجیره ارزش هستیم.

وی با مثبت ارزیابی کردن تلاش اتاق باررگانی البرز برای جلب مشارکت و حضور واحدهای تولیدی و صنعتی استان در این نمایشگاه عنوان کرد: با تجمیعی که از سوی اتاق بازرگانی البرز برای ساماندهی حضور صنعتگران استان در دو سالن نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی انجام شد، امسال ظرفیت‌های اقتصادی البرز در پاویون اختصاصی استان بهتر از قبل در این رویداد به نمایش گذاشته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان البرز بیان کرد: شرکت‌های تولیدی و صنعتی استان نیز اگر بازخورد مثبت و سازنده‌ای از حضور در این نمایشگاه کسب کنند و بتوانند سهم بیشتری در بازارهای داخلی و خارجی و حوزه صادرات پیدا کنند، در دوره‌های بعدی حضور پررنگ تری خواهند داشت.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات