چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدارس البرز ۷۰۰ مراقب سلامت کم دارد

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: مدارس این استان در راستای ارایه خدمات آموزشی و بهداشتی  ۷۰۰ مراقب سلامت  کم دارد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «سید مسلم رییسی» روز یکشنبه در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی و تقدیر از فعالان عرصه سلامت که در سالن امام علی (ع) کرج برگزار شد، افزود: درخواست نیاز استان البرز برای تامین مراقب سلامت در مدارس به وزارتخانه داده شده است که امیدواریم نگاه ویژه ای به این موضوع مهم شود.

وی خاطرنشان کرد: با مشارکت و همراهی دانشگاه علوم پزشکی اقدامات خوبی در بخش بهداشت مدارس البرز در طول سال تحصیلی انجام شده است.


معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان البرز بیان کرد: صدور مجوز پایگاه تغذیه مدارس هم به معاونت تربیت بدنی و سلامت داده شده که اتفاق مبارکی است اما دستور العمل آن به دلیل اشکالاتی که دارد ، نیاز به اصلاح دارد.

رییسی یادآورشد: در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ، تجهیزات بهداشتی خوبی به مدارس به خصوص مدارس کم برخوردار البرز ارسال شد که تلاش می‌کنیم در سالجاری نیز شاهد ارسال تجهیزات بیشتری به مدارس استان شویم.

وی در ادامه به تشکیل گروه‌های جهادی بهداشت در آموزش و پرورش استان پرداخت و عنوان کرد: در قالب این اقدام انقلابی، اعضای این گروه جهادی در مدارس کم برخوردار و فاقد مراقب سلامت حضور پیدا می کنند تا به جامعه هدف ازائه خدمت کنند.

رییسی تصریح کرد: دانش‌آموزان سفیر سلامت در مدارس رسالت آموزش خود مراقبتی به گروه همسالان را بر عهده دارند که این حضور و همراهی در البرز نشان از مشارکت فعالان این عرصه دارد.

در این آیین از ۵۸ مراقب سلامت در سطح کشوری، ۷۵ فعال عرصه سلامت و ۲۳ دانش آموز رتبه اولی در هفتمین جشنواره سفیران سلامت تجلیل شد.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات