شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

امام جمعه کرج:

دشمنان بدنبال حذف مساله فلسطین از اذهان عمومی هستند

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اعلام اینکه مساله فلسطین مهمترین مساله در جهان اسلام است گفت: دشمنان حرکتی را از چند سال گذشته آغاز کردند تا این مهم در اذهان عمومی از بین رود .

به گزارش رمزگشانیوز؛ به نقل از ایرنا؛ آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه کرج افزود: این حرکت دشمنان درحالی است که مساله فلسطین در جهان اسلام ریشه دار است و امروز آزاد سازی قدس شریف باید اولویت باشد.

وی بیان کرد: آینده فلسطین روشن است، هرچند شاید عده ای غرب زده و وابسته به خطرات اسراییل واقف نباشند.

امام جمعه کرج گفت: در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی رژیم غاصب در مرحله تثبیت موجودیت خود بود که بسیاری از کشورهای عربی از جمله مصر همراه این رژیم شدند.

وی اضافه کرد: اما انقلاب اسلامی تحولاتی را در منطقه ایجاد کرد که موجودیت رژیم غاصب را زیر سوال برد، بنابراین حمایت از فلسطین تصمیم امام (ره) قبل از پیروزی انقلاب بود که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس اعلام کردند.


آیت الله حسینی همدانی گفت: پیام امام (ره) آن بود که مساله فلسطین از یک جریان سیاسی خارج و مساله مردمی شود.

وی ادامه داد: اکنون شاهد آن هستیم که محور مقاومت هر سال انگیزه بیشتری را با حمایت های مردم پیدا کرده و زنده تر شده بنابراین پیام امام راحل (ره) از مساله منطقه ای به فرا منطقه ای تبدیل شده بطوریکه افراد غیرمسلمان نیز دغدغه فلسطین را دارند.

امام جمعه کرج با اشاره به کنار رفتن مجامع بین المللی از مساله فلسطین افزود: امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب با درایت خود در طول تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی کاری کردند که رژیم غاصب خواب ندارد، بطوریکه ۸۰ درصد سرزمین های اشغالی زیر آتش مقاومت قرار گرفته است.

اسراییل گروه های تفکیری را بکار بست

وی با اعلام اینکه محورهای مقاومت روز به روز گسترده تر می شود گفت: رژیم غاصب با ترفند گروه‌های تکفیری و داعش را بکار بست تا منطقه را امن کند که با فرماندهی سردار دلها این توطئه نیز خنثی شد.

امام جمعه کرج که افزود: پروژه ایران هراسی دشمنان نیز شکست خورد و شمارش معکوس برای اضمحلال آنان شروع شده است.

وی ادامه داد: آیا افول آمریکا غیر این است که در بسیاری از مبادلات جهانی از دلار استفاده نمی شود و سلطه دلار شکسته شده بطوریکه جدا از مشکلات داخلی در عرصه بین الملل نیز افول داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: امروز همه آزادی خواهان جهان فریاد مرگ بر آمریکا سر می دهند و تمام توطئه های آنان با شکست مواجه است.

ارتش همیشه در کنار مردم بود

امام جمعه کرج با اشار به روز ارتش جمهوری اسلامی افزود: ارتش نظام اسلامی، ارتشی با ایمان و مقتدر است که در عرصه های مختلف وظیفه شناسی داشته است.

وی افزود: همیشه ارتش از ارزشهای انقلاب اسلامی دفاع کرده و عده ای به دنبال آن بودند که ارتش منحل شود اما با بصیرت امام راحل (ره) که ارتش را ارتش اسلام و فرزندان انقلاب خواند این توطئه نیز از بین رفت.

آیت الله حسینی همدانی در ادامه به مساله حجاب اشاره کرد و گفت: برای سخن گفتن و موضع گرفتن در این زمینه دشمن به دنبال سیاسی کردن مساله است تا انسجام ملی از بین رود.

وی افزود: بنابراین باید بصیرت و دشمنی شناسی داشت تا مساله عرفی ، اجتماعی و شرعی که ابعاد مختلفی دارد و امام مسلمین سال گذشته گفتند حرام شرعی و سیاسی تکلیف روشن است.

امام جمعه کرج گفت: اما شیاطین، شرعیات و عرفیات را سیاسی کردند بطوریکه جمعیت زیادی در مسیر اهداف شوم دشمنان به حرکت درآمدند که دراین زمینه نیاز به برنامه ریزی متنوع داریم.

دشمنان کیان خانواده را نشانه رفته اند

وی یاد آورشد: اول آنکه دشمنان کیان خانواده ، کرامت انسانی و کردار و اخلال اسلامی را نشانه رفته اند تا ریشه ای انقلاب را آسیب برسانند.

آیت الله حسینی همدانی تاکید کرد: بنابراین باید طرح های صیانت خانواده ، انضباط اجتماعی و حفظ شخصیت زن هرچه بیشتر در جامعه پیاده شود.

وی افزود: بنابراین همکاری تمام دستگاه های اجرایی در این زمینه لازم است که با دستگاه قضا و نیروی انتظامی باشد و از آحاد مردم نیز این توقع می رود.

امام جمعه کرج ضمن قدردانی از فرماندهی نیروی انتظامی برای اقدامات طبق قانون که متاسفانه عده ای غرب زده در برابر آن موضع داشتند گفت: این حرکت فرماندهی انتظامی را با تمام قوا باید حمایت و پشتیبانی کرد و امیدواریم این توطئه دشمنان نیز با حمایت مردم نقش برآب شود.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز همچنین با توجه به شروع ثبت نام حوزه های علمیه از خانواده ها خواست فرزندان خود را تشویق به حضور دراین مراکز کنند چرا که دشمن تلاش های ویژه ای را برای حمله به روحانیت داشته که ورود به این عرصه کمترین کار است.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات