پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تاج:

پرسپولیس برای حضور در آسیا مشکل ندارد/جریمه ۳۰۰ هزاردلاری فوتبال به دلیل سندسازی

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: پرسپولیس طلب بوژیدار رادوشویچ را پرداخت کرد و مشکل جدی برای حضور در آسیا ندارند. یک مشکل به نام مالکیت دو باشگاه وجود دارد که نامه آن را ارسال کردیم و به نظر من صددرصد برطرف خواهد شد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ به نقل از ایرنا، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال امروز (جمعه) در حاشیه مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشت: جامعه ورزش در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی همیشه حضوری پر رنگ داشته است، خودتان می‌دانید ورزشکاران ایرانی بارها در مسابقات بین‌المللی از رویارویی با ورزشکاران این رژیم جعلی صرف نظر کرده‌اند.

وی افزود: بازیکنان فوتبال بارها به خاطر اینکه تیم رقیب بازیکن رژیم صهیونیستی در ترکیب خود داشته است از حضور در میدان خودداری کردند؛ در رشته‌های انفرادی همچون کشتی ،جودو، کاراته نیز ورزشکاران با غیرت ایرانی حاضر به انجام مسابقه با ورزشکاران رژیم صهیونیستی نیستند.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: ورزش ایران نه تنها در روز قدس بلکه در تمام طول سال پای آرمان‌ها و حمایت از مردم فلسطین مانده و هیچ‌گاه دست از آن نخواهند کشید. امیدوارم به زودی کشور فلسطین آزاد شده و و رژیم غاصب صهیونیستی نابود شود.

تاج همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا پرسپولیس نیز همچون استقلال از حضور در لیگ قهرمانان آسیا حذف شده است؟ گفت: ماجرای استقلال و پرسپولیس برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا دو مقوله متفاوت است، کنفدراسیون فوتبال آسیا نه تنها به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بلکه به تمام باشگاه‌های ایرانی نامه زده و از آنها می‌خواهد، ایرادات را برطرف و تذکرات لازم را می‌دهند.

وی تصریح کرد: پیش از اینکه امروز راهپیمایی روز قدس حاضر شوم با مدیر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای جلسه‌ای را برگزار کردم، پرسپولیس طلب بوژیدار رادوشویچ را پرداخت کرد و شرایط این باشگاه خیلی خوب است، مشکل جدی ندارند. یک مشکل به نام مالکیت دو باشگاه استقللال و پرسپولیس وجود دارد، وزارت ورزش و جوانان مالک دو باشگاه است که نامه آن را ارسال کردیم و به نظر من صد درصد برطرف خواهد شد چرا که بهره مالکانه صورت گرفته و در حال خصوصی سازی است.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: ما برای سال ۲۰۲۲ که سند سازی شد با جریمه ۱۲۰ هزار دلاری روبرو شدیم، ۴۰ هزار دلار پرداخت شد و ۸۰ هزار دلار تعلیقی بود، دیروز نامه‌ای آمد برای سال ۲۰۲۱ که باز هم سندسازی کردید و موجب تعلیق کل فوتبال شد، کار بسیار عجیبی بود و ممکن است ۲۰۰-۳۰۰ هزار دلار جریمه شویم و اگر بار سوم این اتفاق رخ دهد که تبعات بسیار سنگینی برایمان به همراه خواهد داشت، هیچ امکانی برای لابی‌گری وجود ندارد، چرا که مربوط به تمام باشگاه‌های آسیایی است و تنها به فوتبال ایران ارتباطی ندارد.

تاج درباره اینکه فصل آینده سیستم VAR وارد فوتبال ایران خواهد شد یا نه؟ اعلام کرد: نمی‌شود یکباره این کار را انجام داد، در حال خریداری این سیستم هستیم، باشگاها نیز در حال خریداری هستند اما باید داوران نیز آموزش ببینند. در بخش داوران زن برای اینکه حذف نشوند آنها را به تاجیکستان اعزام کردیم و سوت می‌زنند، در بخش داوران مرد باید این سیستم وارد شود وگرنه داوران ما از آسیا حذف خواهند شد. این احتمال وجود دارد فصل آینده در برخی از ورزشگاه‌ها VAR داشته باشیم.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات