جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تعطیلی سراسری عراق به دلیل بارش باران‌های سیل‌آسا

بارش باران‌های سیل آسا و ,وقوع طوفان و رعد و برق شدید در عراق به تعطیلی سراسری این کشور منجر شد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ به نقل از فارس؛ «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر سودان به دنبال بارش باران‌های سیل آسا در عراق دستور تعطیلی سراسری در این کشور را برای امروز پنجشنبه صادر کرد.

 دبیرخانه نخست وزیری عراق شامگاه چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: نخست وزیر عراق روز پنجشنبه سیزدهم آوریل سال ۲۰۲۳ را به دلیل بدی شرایط آب و هوایی تعطیل سراسری اعلام کرد، اما نهادهای امنیتی و خدمات رسانی از این تعطیلی استثناء هستند.

دفاع مدنی عراق هم امروز با هشدار درباره بروز طوفان از مردم این کشور خواسته است از ساختمان‌های در حال ساخت یا قدیمی و درخت‌های بلند دوری کنند.

احمد موسی، سخنگوی وزارت برق عراق نیز اعلام کرد که علی فاضل، وزیر برق عراق به تمامی تشکل‌های این وزارتخانه دستور داد تا برای مقابله با شرایط فعلی آب و هوایی و حفظ شبکه برق اقداماتی را انجام دهند.

در بخشنامه‌های این وزارتخانه بر لزوم رعایت حداکثر رویه‌های ایمنی کارگران و تجهیزات، پاسخگویی سریع به شکایات شهروندان، فعال سازی دریافت شکایات و آموزش شهروندان به عدم دست زدن به تیرهای چراغ برق به منظور حفظ جان خود و فرزندانشان تاکید شده است.

دفاع مدنی در شهر نینوا در شمال عراق هم به شهروندان خود درباره رسیدن سیل به داخل شهر موصل هشدار داده است.

اغلب شهرهای عراق بخصوص شهرهای شمال، غرب و پایتخت این کشور از روز سه شنبه تاکنون شاهد بارش باران‌ شدید است و هواشناسی با تاکید بر ادامه بارش‌ها در این کشور تا امشب، برای فردا جمعه آسمان ابری همراه با بارش اندک در مناطق شمالی و آسمان ابری بدون بارش برای بقیه مناطق را گزارش کرده است.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات