جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ترامپ باز هم به دادگاه می‌رود؛ این بار با پرونده کلاهبرداری

طبق گزارش تلویزیون ای‌بی‌سی نیوز، دونالد ترامپ قرار است روز پنجشنبه مجددا به نیویورک بازگردد تا برای شرکت در دومین جلسه ارائه شهادت درباره پرونده کلاهبرداری به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار در دادگاه حاضر شود.

به گزارش رمزگشانیوز؛ به نقل از ایسنا؛ در سپتامبر ۲۰۲۲، «لتیشیا جیمز» دادستان کل نیویورک شکایتی را علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، فرزندانش ایوانکا و اریک ترامپ و مدیران ارشد "سازمان ترامپ" به دلیل "کلاهبرداری" تنظیم کرده است.
جیمز مدعی شد که این افراد دارایی‌های ترامپ را "به طور اشتباه" میلیاردها دلار افزایش داده‌اند تا بر تصمیمات بانک‌ها نسبت به ارائه وام با شرایط مطلوب‌تر به "سازمان ترامپ" تاثیر بگذارند. علاوه بر این موارد، بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱، ترامپ و سازمانش "آگاهانه و عامدانه" بیش از ۲۰۰ سند و ارزیابی غلط از دارایی‌های خود منتشر کردند تا بتوانند از موسسات مالی کلاهبرداری کنند.

طبق این گزارش، انتظار می‌رود دونالد ترامپ برای دومین جلسه ارائه شهادت روز پنجشنبه در دفتر دادستان کل نیویورک حضور یابد.

وی در ماه اوت برای اولین بار در چنین جلسه‌ای شرکت کرد اما این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و شرکتش تمامی این اتهامات را رد کردند و تحقیقات جیمز در این خصوص را "انگیزه سیاسی" و "ادامه بزرگترین شکار موهومات" خواندند.

هفته گذشته دونالد ترامپ نسبت به ۳۴ فقره اتهام از جمله دستکاری سوابق تجاری و پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر غیراخلاقی برای عدم افشای روابطش با او، در دادگاه منهتن نیویورک اظهار بی‌گناهی کرد.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات