جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معاون رئیس جمهور:

هیچ کاری مقدس‌تر از ایجاد زمینه اشتغال نیست

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: فرزندان ما باید بدانند همان‌قدر که عبادت واجب است کار کردن هم اهمیت دارد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ روح‌الله دهقانی فیروزآبادی روز سه‌شنبه ۱۶ اسفند در مراسم افتتاح نخستین مرکز توسعه و تولید قراردادی کشور در پارک علم و فناوری البرز گفت: در زمانی که بسیاری ترجیح می‌دهند سرمایه خود را به موارد دیگر تبدیل کنند ایجاد چنین مرکزی جای تقدیر دارد.

فیروزآبادی افزود: کاری که در این مجموعه انجام شده یک اشعه از نور است. هیچ کاری مقدس‌تر، بالاتر و ارزشمندتر از ایجاد زمینه اشتغال و توسعه اقتصاد کشور نیست.

وی با بیان اینکه ما صاحب یک دین مترقی هستیم که پیامبرش می‌فرماید" ۹ جز از ۱۰ جز عبادت، کسب و کار حلال است"، افزود: اقتصاد پیروان چنین دینی نباید به این شکل باشد، این نشان می‌دهد که یک جایی کم کاری شده و به اندازه‌ای که باید برای کارآفرینان ارزش قائل نشده‌ایم.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: فرزندان ما باید بدانند همان‌قدر که عبادت واجب است کار کردن هم اهمیت دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اهمیت فعالیت این مرکز تصریح کرد:  مفهوم مراکز هم آفرینی که در دنیا آن را با نام cdno می‌شناسند این است که در دنیا همه ارزش‌ها به سمت دارایی‌های نامشهود می‌رود و فرمول‌ها و دستاوردهای علمی هستند که در حال ارزش پیدا کردن هستند. از ۱۰۰ شرکت بزرگ دنیا ۹۰ درصد ارزش بازار این شرکت‌ها دارایی نامشهود و فناوری است. بنابراین در این فضایی که زیرساخت کمتر ارزش دارد جوانان و دانشمندانی هستند که فکر دارند و حتی طرح‌ها و ایده‌های پیاده شده دارند اما سرمایه ثابت ندارند. در همین راستا زیرساخت را در اختیار آنها قرار می‌دهند تا تولید اشتراکی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: ما در معاونت علمی آماده هر گونه کمکی در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به اهمیت مجتمع تحقیقات شهدای جهاد دانشگاهی گفت: این مجتمع  یک فرصت بزرگ است می‌تواند  مرکز رفت و آمد جوانان استان باشد. ما آماده‌ایم که تماما این وسعت ۱۰۰ هکتاری به زیست بوم زندگی جوانان با استعداد و نخبه تبدیل شود.

 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات