پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

سخنگوی‌ شورای‌ شهر کرج

جشنواره لاله‌ها در پارک چمران برگزار می‌شود

یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ اولین جلسه شورای شهر کرج در سال جدید و ۱۶۱امین جلسه با حضور اعضای شورا، شهردار مرکز و اصحاب رسانه و خبر در ساختمان شورا برگزار شد.

البرز- رمزگشانیوز؛ در ابتدا مسعود محمدی، رئیس شورا ضمن تبریک سال جدید و تقارن آن با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن افزود: آخرین سال عمر شورای ششم سالی پربار و پرکار خواهد بود.

خدمات با انتظارات سازگار نیست
جواد چپردار -رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری- به عنوان ناطق اول تذکراتی چند به شهرداری وارد نمود.
وی گفت: ارائه خدمات با انتظارات مردم سازگار نبوده و شهرداری نباید به وظایف ذاتی خود در ارائه خدمات مناسب به مناطق و محلات محروم قصور نماید.چرا باید ۷۰ درصد درآمد مناطق ده‌گانه قبل از رفع رجوع مشکلات مناطق به شهرداری مرکز وارد شود؟باید سهم بیشتری از اخذ عوارض خرج خود مناطق شده و مازاد درآمد به حساب ستاد مرکزی واریز شود.
چپردار افزود:باید نظارت دقیق بر عملکرد مجموعه‌های شهرداری قبل از ورود دستگاه‌های بیرونی صورت گیرد.وی از تخلف ادارات اوقاف و ارشاد اسلامی در تغییر کاربری بخشی از ساختمان‌شان انتقاد کرده و از شهردار در خصوص چرایی و چگونگی این تغییرکاربری‌ها توضیح قانع کننده درخواست نمود.

سرعت پروژه‌ها لاک‌پشتی است
علیرضا رحیمی به عنوان دومین ناطق از مرکز پژوهش‌های شورا درخواست نمود تا در اجرایی شدن شعار سال مقام معظم رهبری در خصوص چگونگی جذب سرمایه‌ها و جلب مشارکت حداکثری مردم ورود جدی نماید‌. شهرداری تاکنون در جلب مشارکت مردمی ناموفق بوده است.باید این نقیصه ترمیم گردد.
رحیمی افزود: سرعت برخی از پروژه‌ها مانند تقاطع  ناهمسطح جوار دانشگاه آزاد لاک‌پشتی و مایوس کننده می‌باشد. لازم است شهردار در این خصوص پیگیر جدی امور بوده و بر کار پیمانکاران مطابق با مفاد قرارداد نظارت دقیق و مستمر داشته باشد.

بیمه‌تجارت‌نو زیر بار تعهداتش نمی‌رود
حاج‌قاسمی رئیس کمیسیون تلفیق شورا نیز از شهردار در خصوص چرایی تعطیل بودن مناقصات و مزایدات شهرداری کرج در ایام تعطیلات سوال نمود.وی افزود: پروژه بزرگراه شمالی شرایط مناسبی ندارد و لازم است شهردار روی این مهم نظارت بیشتری داشته باشد‌.
حاج‌قاسمی با اشاره به عملکرد معیوب بیمه تکمیلی تجارت‌نو کارکنان شهرداری افزود:بیمه تجارت نو از قِبل بیمه خدمات کارکنان شهرداری سود کلانی کرده ولی با بهانه‌های مختلف خدمات درخوری به اعضا نمی‌دهد.با اینک سقف خدمات بیمه بالا رفته است ولی بیمه با یک تبصره زیر بار سقف تعهدات خود نمی‌روند.
حاج‌قاسمی افزود:شهرداری در جذب درآمدی از مردم عالی و در جذب بودجه عمرانی ناتوان بوده است.چرا شهرداری برای نقدینگی ۲۲۰۰ میلیاردی فکری نکرده است؟ با افزایش تورم سرمایه شهرداری در حال ذوب شدن است.

جشنواره باغ لاله‌ها برگزار می‌شود
در پایان جلسه شورای شهر کرج، عمار ایزدیار سخنگوی شورا ضمن تبریک مناسبت‌ها و تشریح مصوبات جلسه ۱۶۲ام شورا افزود: جشنواره لاله‌ها از ۲۰ الی ۲۷ فروردین در باغ گلهای پارک چمران برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری اولین جلسه شورا در سال جدید افزود: از مهمترین مصوبات این جلسه، تعیین تکلیف صورتجلسه مربوط به املاک اشخاص بود.
ایزدیار در جواب یکی از خبرنگاران در خصوص اولویت‌های کاری شورا در سال جدید افزود:اولویت مدیریت شهری در سال ۱۴۰۳ اتمام پروژه های نیمه تمام است.


رضا قاسم‌پور






 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات