دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تولید کالای با کیفیت شرط حمایت استاندارد از صنایع استان است

مدیرکل استاندارد البرز به حجم بالای سرمایه‌گذاری‌ها برای صنایع مختلف و ضرورت حضور موفق در بازارهای بین‌المللی و داخلی اشاره کرد و گفت: تولید کالای با کیفیت شرط حمایت استاندارد از صنایع استان است.

البرز- رمزگشانیوز؛ محمد آئینی روز چهارشنبه در اولین نشست کمیسیون ماده ۴۲ قانون تقویت وتوسعه نظام استاندارد البرز و رسیدگی به پرونده واحدهای تولیدی مختلف افزود: اجازه نمی دهیم تحریم بهانه ای برای متخلفان جهت تولید محصولات بی کیفیت باشد.
وی گفت: کمیسیون ماده ۴۲ متشکل از یک قاضی با تجربه دادگستری، مدیرکل استاندارد استان، نماینده سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و نمایندگان اتاق های بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی، اتاق تعاون مرکزی و اتاق اصناف ایران در اداره کل استاندارد تشکیل شده و به موارد تخلفات تولیدگان در بخش کیفی رسیدگی می‌کند.
مدیرکل استاندارد البرز تاکید کرد: با ملاحظه شرایط و امکانات به تخلفات احتمالی واحدهای تولیدی دارای پروانه کاربرد نشان استاندارد رسیدگی خواهد شد.
دبیر شورای استاندارد استان البرز در ادامه گفت: اولین جلسه این کمیسیون در سال ۱۴۰۳ برگزار و به تخلفات هفت واحد تولیدی با حضور مدیران این واحدها یا وکلای تام‌الاختیار آنها رسیدگی شد که تصمیم کمیسیون در روزهای آتی به آنها ابلاغ خواهد شد.
وی درخصوص نحوه رسیدگی به تخلفات واحدهای فاقد پروانه کاربرد نشان استاندارد بیان کرد: بر اساس ماده ۴۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، هرگونه تولید، توزیع، تمرکز و فروش کالا و خدمات بدون دریافت پروانه استاندارد ممنوع بوده و مشمول حوزه جرائم و مجازات‌های این قانون می‌شود.










 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات