یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

مطالبات پزشکان و کارکنان بیمارستان امام خمینی(ره) کرج پرداخت شد

رئیس کل دادگستری البرز گفت: پس از دستور رئیس قوه قضائیه برای احیای بیمارستان امام خمینی(ره) کرج، ضمن ارائه خدمات درمانی به ۱۳۰ هزار بیمار طی سه سال، تمام مطالبات و معوقه حقوقی کارکنان و پزشکان این بیمارستان پرداخت شد.

البرز- رمزگشانیوز؛ مرکز اطلاع رسانی دادگستری البرز نوشت: حسین فاضلی هریکندی روز سه شنبه با بیان اینکه بیمارستان امام خمینی(ره) کرج تا سال ۱۴۰۰ و پس از چندین سال توقف فعالیت به دلیل برخی اشکالات قانونی در روند واگذاری و اقدامات پس از آن، بلاتکلیف بود، افزود: تعطیلی این بیمارستان بزرگ علاوه بر توقف ارائه خدمات پزشکی، مشکلات متعددی را در زمینه مطالبات کارکنان و بازنشستگان ایجاد کرده بود که با ورود دادگستری استان و همراهی استاندار سابق و کنونی و حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان البرز در مرداد ۱۴۰۰ با حضور رئیس قوه قضائیه فعالیت خود را دوباره از سر گرفت.

سابقه ۲۰ ساله مشکلات بیمارستان
رئیس کل دادگستری البرز در ادامه با اشاره به تاریخچه ۲۰ ساله مشکلات مرتبط با تغییر مالکیت و سپس مشکلات پیش آمده در واگذاری و مزایده بیمارستان امام خمینی(ره) کرج اضافه کرد: یکی از نخستین موانع در ادامه فعالیت این بیمارستان، مربوط به فرایند واگذاری این بیمارستان بود که شرایط مزایده به درستی رعایت نشده بود؛ پس از طرح دعوا و رسیدگی به آن در محاکم استان، رای به ابطال مزایده صادر و بیمارستان به مالکان اصلی مسترد شد.

دستور رئیس قوه قضائیه برای احیای بیمارستان
فاضلی هریکندی با بیان اینکه بخش دیگری از موانع موجود در احیای فعالیت این بیمارستان مربوط به مالکیت و همچنین مطالبات پزشکان ، کارکنان و بازنشستگان بود، اضافه کرد: در این مورد نیز با توجه به تاکیدات و دستورات رئیس قوه قضائیه در خصوص احیای بیمارستان و عدم توقف ارائه خدمات درمانی، مهلتی برای تسویه تمام مطالبات تعیین و اقدامات برای شروع دوباره فعالیت‌های درمانی بیمارستان آغاز شد. وی متذکر شد: با برطرف شدن موانع در مسیر شروع دوباره فعالیت این بیمارستان، در شرایطی که در پیک کرونا قرار داشتیم و با توجه به اهمیت و نیاز به ارائه خدمات درمانی به مردم استان، در مرداد ۱۴۰۰ این بیمارستان با حضور رئیس قوه قضائیه فعالیت خود را دوباره آغاز کرد.

افزایش ظرفیت بیمارستان
فاضلی هریکندی با یادآوری اینکه استان البرز از نظر سرانه درمانی و تخت بیمارستانی در شرایط معمول و استاندارد قرار ندارد، تصریح کرد: احیای این بیمارستان با ۱۰۸ تخت که طبق وعده مدیران بیمارستان تا پایان اردیبهشت ماه جاری جاری به ۱۲۸ تخت افزایش پیدا می‌کند نقش مهمی در رفع برخی از کمبودهای درمانی استان داشت.

خدمات درمانی برای ۱۳۰ هزار نفر
رئیس کل دادگستری استان البرز در ادامه با استناد به گزارش مدیران بیمارستان امام خمینی(ره) کرج افزود: این مجموعه درمانی از ابتدای احیا تا پایان اسفند ۱۴۰۲ برای نزدیک به ۱۳۰ هزار نفر از بیماران در بخش‌های مختلف از جمله اورژانس، آی سی یو، سی سی یو، بستری و اتاق عمل خدمات درمانی ارائه کرده است. وی تصریح کرد: دادگستری کل استان البرز این آمادگی را دارد از ظرفیت‌های قانونی خود در توسعه بیمارستان و افزایش خدمات درمانی به مردم استان استفاده کند.

کاهش پرونده‌های قضایی از ۷۵۶ به ۱۷ مورد
فاضلی هریکندی با بیان اینکه اکنون تمام حقوق و معوقات پرسنل، پزشکان و بازنشستگان این بیمارستان پرداخت شده است تصریح کرد: با حمایت‌ها و مساعدت‌های قضایی انجام شده تعداد پرونده‌های بیمارستان امام خمینی(ره) کرج در محاکم استان البرز از ۷۵۶ مورد به ۱۷ پرونده کاهش داشته است.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات