یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

انتخابات مرحله دوم در شهرستان کرج مظهر وحدت و همدلی

در اعتقادات مذهبی و پیشینه تاریخی ما همواره تأکید شده که غیرت و غیور باشیم نه تعصب و متعصب!

یادداشت- رمزگشانیوز؛ در این مطلب به قلم کامبیز راشدی می‌خوانید: در اعتقادات مذهبی و پیشینه تاریخی ما همواره تأکید شده که غیرت و غیور باشیم نه تعصب و متعصب!
چراکه غیرت یک خصلت الهی‌ است و از آنجائیکه خداوند غیرت دارد، انسان‌های غیور را دوست دارد و در مقابل این خصلت برای نادانان تعصب است که در آموزه‌های قرآنی از آن به نام حمیت جاهلی نام برده می‌شود، یعنی کسانی که از روی جهل و گمراهی، بر کاری اصرار می‌ورزند.
غیرت ریشه در محبت دارد، پس نمی‌تواند سر از جدال بیهوده در آورد و معمولآ همه کسانی که تمایل به داشتن جامعه‌ای سالم و پویا دارند، غیورند و در این غیرت خود عقلانیت دارند نه حماقت. غیرتمند عاقل به بهترین روش عمل می‌کند ولی متعصب با تعصب بی‌جا، که ردی از عقلانیت ندارد و بر مدار هیجان‌ها به کارهایی دست می‌زند که شاید خود نیز پس از آن پشیمان می‌گردد.
اصولا ما در اعتقادات خویش سیاهی لشکر نداریم و همه با تایید یا رد و نیز زمینه‌سازی برای یک موضوع نقش و سهم باید داشته باشند، چنانچه در مبانی متعالی موجود در منابع دینیمان بر زمینه هایی نظیر مشارکت و همکاری "تعاونوا علی البر و التقوی"، وحدت و همدلی "واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا" و صلح و تضادها "انما المومنین اخوه فاصلحوا بین اخویکم" تاکید شده است.
و لذا انتخابات به‌عنوان یک عرصه اجتماعی و سیاسی که بر دیگر شئون (اقتصادی، فرهنگی) یک شهروند مسئول تاثیر دارد، می‌طلبد با حضوری فعالانه، عاقلانه و آگاهانه بدور از تعصب و با غیرت ملی و الهی همچون گذشته در این مرحله از انتخابات فرصتی مجدد را برای همگرایی و اعتلای بیشتر برای شهرمان فراهم سازد.
شهروند مسئول و خاصه کاندیداها و حامیان آنها می‌بایستی در مواجهه با حوادث و رویدادها فعال و چاره‌جویانه عمل کنند و از برخورد انفعالی و مبتنی بر گلایه صرف و بی‌تحرکی دوری کنند.
اما این فعال بودن نباید براساس تعصب موجب دوگانگی گردد و هرکس دیگری را مقصر جلوه دهد و باعث غفلت از حل مشکلات شهرمان شود، بلکه با وجود اثرات مثبت تفاوتهای متنوع شهرمان (رنگین کمان اقوام تا افراد توانمند) با همت و مشارکت حداکثری نیرو و امکانات و از همه والاتر با توکل بر یاد پروردگار و توسل به ائمه اطهار علیه‌السلام در سال جهش تولید با مشارکت مردم بر مشکلات و معضلات موجود گام برداریم. ان‌شاءالله.









 
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات