یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

۱۱۰ هکتار اراضی زراعی استان البرز آزاد سازی شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز البرز گفت: با ورود دستگاه قضایی ، ۱۱۰ هکتار اراضی زراعی این استان از ساخت وسازهای غیرمجاز آزادسازی شد.

البرز- رمزگشانیوز؛ دادگستری البرز نوشت: حسن مددی روز یکشنبه گفت: در پی دریافت گزارش جهاد کشاورزی در خصوص آغاز تغییر کاربری در «اراضی کلوان» بخش آسارا و منطقه «خدایارخان» ماهدشت اقدامات قانونی در این خصوص با نظارت دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان اجرایی شد.
وی با اعلام اینکه این اقدامات در۲ عملیات جداگانه انجام شده است، اضافه کرد: در منطقه «خدایار خان» ماهدشت اراضی کشاورزی به وسعت ۹۰ هکتار و در «اراضی کلوان» بخش آسارا ۲۰ هکتار زمین در معرض تغییر کاربری بودند که اقدامات مقتضی نسبت به اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی انجام شد.
مددی با بیان اینکه ارزش اراضی اعمال قانون شده در ۲ عملیات ۵۹ هزار میلیارد ریال برآورد شده است ، بیان کرد: در این عملیات تفکیک، قطعه بندی و دیوارکشی ۵۷ مورد، بنا و ویلای غیرمجاز ۱۰ مورد، محوطه سازی ۲۶ مورد، انباشت مصالح ۱۳ مورد و همچنین موارد متعددی از ایجاد راه، گودبرداری و انشعابات غیرمجاز گاز، برق و آب قلع و قمع شد.
دادستان مرکز استان البرز خاطرنشان کرد: مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در دوره «تحول و تعالی قوه قضاییه» نیز با برنامه کاری دادگستری کل استان ادامه خواهد داشت و اجاره تعدی به اراضی کشاورزی را نخواهیم داد.








 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات