سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

بهره‌برداری از ۲۶۴ پروژه در چهارباغ به مناسبت دهه فجر

استاندار البرز ضمن اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از ۲۶۴ پروژه دولتی و خصوصی با اعتباری بالغ بر ۸۷۰ میلیارد تومان در شهرستان چهارباغ به مناسبت دهه مبارک فجر، گفت: امید است با اقدامات انجام شده و در حال انجام بتوانیم گام‌های بلندی را در زمینه تولید و اشتغال برداریم.

البرز- رمزگشانیوز؛ مجتبی عبداللهی ظهر پنج شنبه در آئین افتتاح گلخانه در چهارباغ که در آغازین روز از دهه مبارک فجر برگزار شد، ضمن تبریک چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از افتتاح و بهره برداری از ۲۶۴ پروژه دولتی و خصوصی با اعتباری بالغ بر ۸۷۰ میلیارد تومان در این شهرستان به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد.
وی ضمن قدردانی از مدیران خدوم و انقلابی و بخش خصوصی که برای آماده‌سازی این پروژه‌ها تلاش کردند، مطرح کرد: احداث گلخانه تغییر کاربری محسوب نمی‌شود، ایجاد اشتغال می‌کند، تولید را افزایش و مصرف آب را به شدت کاهش می‌دهد، ثروت سازی کرده و می‌تواند در حوزه صادرات نیز ایفای نقش کند، بنابراین ما تاکید بسیاری بر این امر داریم و از آن حمایت می‌کنیم.
استاندار البرز با بیان اینکه زمین‌هایی که مالکان آنها سند ندارند، می‌توانند این زمین‌ها را به گلخانه تبدیل کنند، بر ضرورت کوتاه کردن این فرایند و از بین رفتن کامل بروکراسی اداری اظهار کرد: پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم، البرز ۴۰۰ هکتار گلخانه داشت اما طی دو سال و اندی گذشته، به همین میزان و شاید هم بیشتر گلخانه در این استان احداث شده است.
عبداللهی با اشاره به صدور پروانه تأسیس برای یک هزار و ۵۰ هکتار گلخانه بیان کرد: با توجه به گران بودن ایجاد گلخانه، متقاضیان درخواست دریافت تسهیلات دارند که بانک کشاورزی در سال گذشته در این زمینه عملکرد خوبی داشت، امسال نیز بد نبود اما مورد رضایت ما نیست و آنچه که مد نظر ما و مطالبه مردم و گلخانه‌داران بوده اتفاق نیفتاده است.
وی با اشاره به تلاش برای افزایش میزان تسهیلات پرداختی و با بیان اینکه احداث حداقل دو هزار هکتار گلخانه نیز برنامه‌ریزی شده که در مدت باقی مانده از عمر دولت فعلی انجام شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه سال جاری به نام «مهار تورم، رشد تولید» نامگذاری شده، امید است با اقدامات انجام شده و در حال انجام بتوانیم گام‌های بلندی را در زمینه تولید و اشتغال برداریم.





 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات