دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

امام جمعه کرج

جمعیت جوان از مؤلفه‌های قدرت جامعه اسلامی به شمار می‌رود

امام جمعه کرج با اشاره به اهمیت جوانی جمعیت گفت: جمعیت جوان که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز هست از مؤلفه‌های قدرت جامعه اسلامی در شرایط کنونی به شمار می‌رود.

البرز- رمزگشانیوز؛ آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج افزود: باید جوانی جمعیت به یک گفتمان تبدیل شود و همگان در این زمینه اهتمام به خرج دهند چراکه یکی از عوامل قدرت کشور کثرت نفرات است . نماینده ولی فقیه دراستان البرز گفت: رهبرمعظم انقلاب در این زمینه دستور جهاد دادند و باید مساله جدی گرفته شود و مبلغ روش فرعون که تهدید نسل کرد یا دختران و زنان را تشویق به فساد داشت، نباشیم . وی تاکید کرد: برخی جلوگیری‌ها و تشویق‌ها دراین زمینه فکر و روش فرعونی است بنابراین دستگاه های متولی در زمینه ازدواج آسان، فرزندآوری و کمک به افراد نابارور تلاش کنند . امام جمعه کرج افزود: دراستان البرز مقتضیات دراین زمینه فراهم شده و باید ترک فعل‌ها کنار رود.
حسینی همدانی در ادامه با بیان این مهم که باید سیره رسول اکرم(ص) را بلد باشیم، چرا که پیروی از سنت رسول الله(ص) انسان را به درجه خلیفه‌الله در روی زمین می‌رساند؛ بیان کرد: پیامبر اسلام(ص) با تدبیر جامعه آن روز را اصلاح کرد و با ایجاد الفت و وحدت بین آحاد مردم موجب امنیت و آسایش مردم خویش شد. امام جمعه کرج گفت: تمام سیاست‌های رسول اکرم (ص) در حکومت در مسیر وحدت اسلامی بود چنانچه با نگاهی گذار به تاریخ می بینیم که هیچ حاکمیت سیاسی درآن زمان منسجم نبود و هر قبیله‌ای‌ ساز خود را می‌زد. وی یادآورشد: روش سیاسی رسول اکرم (ص) از مدینه شروع شد و به سرعت جزیره العرب و سایر ملل را در بر گرفت به‌طوری که هرچیزی که در این مسیر مانع بود برداشته می‌شد.

انقلاب اسلامی نیز در مسیر سیره نبوی است
امام جمعه کرج اضافه کرد: انقلاب اسلامی نیز امروز در مسیرسیره نبوی قدم بر می دارد و بیانات حضرت امام(ره) درهمان روزهای آغاز تشکیل انقلاب اسلامی بیانگر اتحاد جهان اسلام و متصل شدن انقلاب اسلامی به انقلاب جهانی بود. وی گفت: حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) رهبر معظم انقلاب نیز در بیانیه گام دوم انقلاب همین مسیر را بیان کردند و سیره رسول اکرم(ص) دستور العمل امروز ما است . نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان کرد: برای رسیدن به امت واحد باید در مسیر وحدت اسلامی در مسائل داخلی و خارجی حرکت کنیم . وی ادامه داد: ایران اسلامی و خط مقاومت بر اساس دستور قرآن حرکت می کند و دلیل تاثیر ذاری و توان بازدارندگی جبهه مقاومت تکیه بر وحدت اسلامی است. آیت الله حسینی همدانی یادآورشد: امروز درتحریم‌ها هم موشک و هم پهپاد ساخته ایم و نماد ایران قوی همین قوت و توانایی ما است که دشمنان را کور کرده است . وی افزود: دشمنان به طور دائم در فکر تفرقه افکنی هستند تا با ایجاد گسل به اهداف خود برسند بطوریکه دین را متهم می کنند تا کسی دیندار نشود یا اسلام ستیزی و توهین به رسول اکرم(ص) و قرآن کریم را در پیش گرفته‌اند. امام جمعه کرج که در بخش دیگری از سخنان خود که با تکبیر نمازگزاران همراه شد، بیان کرد : جنگ‌های نیابتی، نسل کشی در نیجریه و میانمار، مبارزه با اسلام، حمایت از رژیم غاصب و کودک کش اسراییل از دیگر اقدامات دشمنان است. وی یاد آورشد: دشمنان گاهی اسلام هراسی و گاهی شیعه هراسی را راه می اندازند و در دنیا و غرب آسیا ایران هراسی را ترویج می‌دهند . امام جمعه کرج تاکید کرد: هدف دشمنان از کارانداختن محور مقاومت است اما استکبار در هیچ نقشه ای موفق نبوده و یک نشانه از عدم موفقیت دشمنان حضور گسترده نمازگزاران در نماز جمعه است که هر جمعه نفرین مرگ برآمریکا را سر می‌دهند.

دشمنان درتلاش برای انحراف جوانان هستند
نماینده ولی فقیه دراستان البرز درادامه خطبه های نماز جمعه این هفته کرج گفت: دشمنان در تلاش برای انحراف جوانان هستند وتلاش می کنند در فکر و عقیده جوانان انحراف ایجاد کنند تا حضور جوانان را بی اثر سازند . آیت‌الله حسینی همدانی افزود: جوانان باید نقش الگویی و اثرگذاری داشته باشند و در این زمینه با توجه به مواردی که در بحث جوان درقرآن آمده باید توجه داشت؛ جوانان با توجه به دستورات قرآنی و تحقق آن در درون خود می‌توانند الگو باشند. امام جمعه کرج درادامه با اشاره به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب در خصوص اقتدار ایران اسلامی گفت: رهبر انقلاب تاکید دارند که باید خود را قوی کنیم که این مهم نیز از دستور قرآنی است . وی ادامه داد: قدرت فقط دربعد نظامی نیست بلکه باید در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نیز قوی شد و امروز قدرت تبلیغی را نیز باید اضافه کرد. آیت الله حسینی همدانی افزود: توجه به این ابعاد قدرت به ویژه قدرت سیاسی استقلال سیاسی کشور را به همراه دارد.

طرح‌های رشد شهر و شهرستان‌های البرز جامع باشد
نماینده ولی فقیه در استان البرز یادآورشد: طرح‌هایی که برای رشد شهر و شهرستان‌های استان البرز طراحی می شود باید کامل و همه جوانب برای تمام مقاطع زمانی درنظر گرفته شود . آیت الله حسینی همدانی افزود: نباید طرح‌ها برای یک سال باشد چراکه از بیت‌المال هزینه می‌شود و نباید این طرح ها برای دیده شدن در دوران مسئولیت باشند. وی تاکید کرد: طرح‌ها کلان‌گر، آینده نگر باشد تا از تأثیرگذاری بسزایی نیز برخوردار باشند. امام جمعه کرج در توصیه‌ای به نوجوانان و جوانان از آنان خواست تا انیمیشن بچه زرنگ را دیده و نکات آن را مورد توجه قرار دهند . وی همچنین با اشاره به نیاز واحدهای تولیدی صنعتی اشتهارد به نیروی کار که بیش از یک هزار نفر نیاز است دراین زمینه گفت: دائم درزمینه بیکاری بحث می شود باید از این فرصت استفاده و نگذاریم صنعت به خواب رود.



 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات