دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل البرز مطرح کرد؛

بازگشت بهبودیافتگان مواد مخدر به چرخه‌ اعتیاد به‌ علت عدم حمایت اجتماعی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل البرز گفت: اغلب بهبودیافتگان به‌ علت عدم وجود حمایت‌های اجتماعی بعد از خروج، مجددا به چرخه‌ اعتیاد بازمی‌گردند، به همین دلیل این مراقبت‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش رمزگشانیوز؛ در نشست کمیته حقوقی و قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز که به ریاست معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان برگزار گردید، بر اجرای طرح‌های پیشگیرانه و انجام اقدامات حمایتی برای افراد بهبود یافته تأکید شد.

فرید نجف نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و رئیس کمیته مذکور با اشاره به خسارت‌های مادی و معنوی که اعتیاد بر پیکره فرد و جامعه وارد می‌کند گفت: اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر یکی از چالش‌های اساسی است که موجب ناهنجاری‌های گسترده اجتماعی شده و بار روانی، مالی، بهداشتی و اقتصادی زیادی را بر جامعه تحمیل می‌کند.

وی هدف از تدوین آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان را پیشگیری از تکرار جرم و کاهش آمار ورود معتادان معرفی شده به مراکز موضوع ماده ۱۶ قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد و گفت: اغلب بهبودیافتگان به‌ علت عدم وجود حمایت‌های اجتماعی بعد از خروج، مجددا به چرخه‌ اعتیاد بازمی‌گردند، به همین دلیل این مراقبت‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

 نجف نیا با اشاره به ضرورت تعامل و همکاری بین دستگاهی در اجرای آیین‌نامه‌ها گفت: وظایف دستگاههای مختلف در اجرای این آیین نامه احصاء شده و در روزهای آینده به دستگاههای مربوطه ابلاغ می‌شود و اجرای دقیق و به موقع آن مورد انتظار است.

وی در خصوص تکالیف مندرج در بندهای 12 گانه ماده 2 آیین‌نامه مراقبت بعد از خروج معتادان گفت: لازم است شرایط اجرای این بندها به دقت مورد بررسی قرار گیرد و در صورت لزوم پیشنهادات اصلاحی به مراجع ذیربط ارسال شود.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات