چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
چیرگی 1403/02/19
کتاب چیرگی نوشته رابرت گرین است که با ترجمه آرسام هورداد منتشر شده است. این کتاب راهنمای دست‌یابی به عالی‌ترین فرم قدرت است. مطالعه‌ این کتاب به شما کمک می‌کند مسیر شخصی زندگی‌تان را به بهترین شکل بسازید.
یکی از رهبران ارشد جنبش حماس سه‌شنبه شب در سخنانی در پی مخالفت بنیامین نتانیاهو با توافق آتش بس تاکید کرد: نخست وزیر رژیم صهیونیستی از دستیابی به توافق طفره می‌رود و به همین دلیل آمریکا باید از جانبداری از اشغالگران دست بردارد.
رئیس کل دادگستری البرز گفت: پس از دستور رئیس قوه قضائیه برای احیای بیمارستان امام خمینی(ره) کرج، ضمن ارائه خدمات درمانی به ۱۳۰ هزار بیمار طی سه سال، تمام مطالبات و معوقه حقوقی کارکنان و پزشکان این بیمارستان پرداخت شد.
مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت از آغاز ثبت‌نام اعطای وام به کسب و کارهای فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران خبر داد.
هیات عمومی دیوان عدالت اداری به شکایت مطرح شده توسط تعدادی از مستخدمان دولت علیه سازمان اداری و استخدامی کشور، شورای حقوق و دستمزد و شورای توسعه سرمایه انسانی رئیس‌جمهور در مورد مقرره‌ای که این ترمیم حقوق را در سایر مولفه‌های پرداختی بدون تاثیر ذکر کرده بود رسیدگی کرد.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور از ابلاغ بیمه هنرمندان صنایع دستی خبر داد و گفت: امیدواریم این مراحل کنترل و نظارتی تا اوایل خردادماه انجام شود که بتوانیم در این ماه شاهد عقد قرارداد بیمه این افراد باشیم.
شبکه‌های مختلف سیما همزمان با برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه کتابِ تهران، برنامه‌های ویژه‌ای را برای مخاطبان خود در نظر گرفته‌اند.
اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی بخشنامه‌ای میزان جدید جریمه کارفرمایانی که از خدمات اتباع خارجی غیرمجاز و فاقد پروانه کار استفاده می‌کنند را برای اجرا به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها ابلاغ کرد.
در اعتقادات مذهبی و پیشینه تاریخی ما همواره تأکید شده که غیرت و غیور باشیم نه تعصب و متعصب!
معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج مطرح کرد: با توجه به مشکلات ایجاد شده برای مالکان و متقاضیان ساخت وساز در پهنه گسلی و پس از برگزاری جلسات کارشناسی بین شهرداری کرج، اداره کل راه و شهرسازی البرز، مرکز تحقیقات مسکن وزارت راه و شهرسازی پیرامون ضوابط اصلاحی "دستورالعمل ساخت‌وساز در پهنه های گسلی" ضوابط ساخت و ساز در پهنه گسلی شهر کرج اصلاح و تصویب شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز از رفع تصرف ۲۸ هزار مترمربع از عرصه و حریم تپه و قلعه تاریخی حیدرآباد ماهدشت کرج خبر داد.
مدیر امور منابع آب شهرستان اشتهارد استان البرز مطرح کرد: سالانه حدود چهار میلیون مترمکعب آب سطحی از طریق طرح‌های تغذیه مصنوعی به سمت سفره‌های زیرزمینی این شهرستان برای نجات آبخوان‌ها هدایت می‌شود.
کارشناس اداره کل غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: نور آفتاب و انجماد، بطری‌های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند.
پلک‌زدن 1403/02/17
کتاب پلک‌زدن نوشتهٔ مالکوم گلدول و ترجمهٔ آذین نوذری است و انتشارات امتیاز آن را منتشر کرده است. این کتاب توانایی فکرکردن بدون فکرکردن را به شما می‌آموزد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد، گفت: با احتساب زمین‌های روستایی، شهری و شهرهای جدید ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از موافقت خود با پیشنهاد مصر و قطر درباره آتش‌بس خبر داد.
برای رفاه حال علاقه‌مندان به کتاب سایت نمایشگاه مجازی سی‌وپنجم از امروز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) در دسترس قرار گرفته است.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریز استان البرز از آغاز طرح آمارگیری نیروی کار در مناطق مختلف این استان خبر داد و گفت: این طرح در سال جاری با ۲ هزار و ۱۴۸ خانوار نمونه در مناطق شهری و روستایی استان البرز اجرا می‌شود.
رئیس انجمن رادیولوژی ایران گفت: هوش مصنوعی یک ابزار کمکی برای خدمت به پزشکان در رشته‌های مختلف به خصوص رادیولوژیست‌ها است که با کمک آن دقت و سرعت کار افزایش می‌یابد، اما جایگزین پزشک نخواهد شد.
مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو گفت: اظهارنظر در مورد اینکه مصرف آب چاه فقط منجر به بروز سنگ کلیه می‌شود، غیرمسئولانه و غیرکارشناسی است، آب چاهها ممکن است آلودگی‌های زیادی داشته باشند که به دلیل نزدیکی به مناطق مسکونی، کشاورزی، مراکز صنعتی و منابع دیگر آبهای زیرزمینی متصل آلودگی به ترکیبات آلی، نیترات و سولفات داشته باشد.