٨ اردیبهشت یادآور زادروز بانوی ادبیات معاصر ایران
خانم سیمین دانشور بانوی معلم ایرانی، اولین زنی که داستان نویسی را به صورت حرفهای آغاز کرد. در بهاران آمد و در پایان زمستان رخت از دنیا بست تا به جلالش برسد.
شاید گمان داشته باشیم که خرافات رفتاری است که تنها در دوران و تاریخ پیشینیان بوده درحالی که امروز خرافات درکشورهای مختلف دراشکال مختلف رواج دارد و حتی به یک صنعت پردرآمد تبدیل شده است.
شاهنامه خوانی نوعی خُنیاگری به شمار میآید که همواره در میانِ عشایر لُر زبان در طول قرنها مایهی سرگرمی بوده است.
از خاطرات یک معلم خبرنگار؛
در چراغ قرمز پارک شرافت کرج تصادفاً با جوانی قد بلند، رعنا با تیپ ورزشکاری آشنا شدم که در کمال ناباوری شیشه ماشینهای عبوری را پاک میکرد. هرچند چنین مناظری در چراغ قرمزهای تهران و کرج صحنههایی عادی و روزمره میباشد. کنجکاوی خبرنگاری مجبورم کرد تا پیگیر کیستی و چرایی موضوع باشم.
عمـل کـردن در حالت بیداری و هشیاری، هماهنگی مقصود بیرونی شـما، یعنی آنچـه انـجـام میدهید؛ با مقصـود درونیتـان، یعنی بیدار شدن و بیدار ماندن است.
با رشد شهرنشینی و تغییرات گسترده در ابعاد شهرها و به نوعی شکلگیری محلات و محدودههای جدید با معماری و برنامهریزیهای متفاوت بافتهای قدیمی شهر که شاید هویت تاریخی به معنای متداول آن را نداشته باشند دستخوش ناهنجاری در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و کالبدی شده است!
۲۵ فروردین ۱۴۰۱ به همت سازمان بسیج مداحان، کانون مداحان کرج، انجمن اشراق البرز، اداره اوقاف، شهرداری کرج، حداث الحسین(ع) و... مراسم تجلیل از استاد حاج شوذب محمدی (پیرغلام البرزی_مدیرعامل انجمن زنجانی های مقیم استان البرز) با شکوه هرچه تمام تر برگزار گردید.
تصور کنید از شما میپرسند میتوانید با یک شخص، زنده یا درگذشته، یکساعت وقت بگذرانید و شام میل کنید. اقتصاددانی که شما باشید، تصمیم میگیرید این یکساعت را صرف گپوگفت با دنیل کانمن کنید.
امروز صبح ساعت ۶/۴۵ برای رفتن به متروی کرج به ایستگاه ونهای خیابان شهید مطهری (جنب فلکه اول گوهردشت) رفتم ماشینی نبود از راننده ونی که کمی دورتر از ایستگاه ایستاده بود پرسیدم؛ پس ماشینهای مترو کجایند؟ گفت: حالا میآیند چون اغلب سرویس مدرسه و اداره دارند. بعد با ماشین یک شخصی بد اخلاقی به مترو آمدم.
دوشنبه ۹ صبح ۳ اردیبهشت ۴۰۳ با هماهنگی دکترچپردار (رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر کرج) در معیت سرکار خانم بهاور موسس پویش ملی مردمی "نه به ته سیگار" به دیدار مهندس دقیقیان شهردار منطقه ۴ مهرشهر میرویم.تا شهردار از جلسه فارغ شوند گپی با مسئول دفتر شهردار میزنیم. سپس سری به روابط عمومی زده و با استقبال گرم مهندس حنیفه (روابط عمومی و امور بینالملل) مواجه میشویم.
چاپ دهم از کتاب مجموعه قوانین و مقررات شورا های اسلامی شهر با آخرین تغییرات تا شهریور ۱۴۰۱ و در ۲۹۹ صفحه به شرح مفصل قوانین و مقررات شورا های اسلامی پرداخته است.
روز جهانی زمین پاک هر ساله در ۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت در تمام دنیا برگزار و به همه مردم روی زمین یادآوری میشود که نباید سیاره خود “زمین” را فراموش کنند و به فکر حفظ آن باشند.
روز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ واپسین روز فروردین بهترین فرصت برای پیادهروی و گشت و گذار خانوادگی و مجردی در پارک فاتح (یادگار مهندس و کارآفرین خوشنام یزدی و به نوعی پدر معنوی کرج نوین) کرج بود.
۳۱ فروردین در تقویم ایرانی روز ملی گندم و نان است. ابتدا این روز مهم را به کشاورزان گندم کار (کاشت، داشت و برداشت) آسیاببانان و همچنین صنف زحمتکش نانوایان تبریک میگویم.
آموزش و پرورش قلب توسعه فرهنگی
توسعه فرهنگی هرجامعه با توسعه آموزش و پرورش همراه هست و قلب فرهنگی هرجامعه نظام آموزشی آن جامعه است.
روزی روزگاری از مسیر خیریه همنمک تهران پیگیر مساعدتهای مالی، مشاورهای و معنوی برای خانوادههای آسیبپذیر، اولیای بدسرپرست و بیسرپرست برخی از مدارس حاشیهای کرج بودیم. یادش بخیر.
اواخر دوره جنگ که در دانشگاه تربیت معلم تهران کرج مشق ریاضت میکردم و در غربت و بیپولی با مسئلههای سخت جبر و آنالیز و... کشتی میگرفتم تنها چیزی که میتوانست تسکین روحی و شارژر روانیام باشد شطرنج بود و دیگر هیچ.
سهم استان البرز از جادههای کشور نیم درصد و سهم بار ترافیکش بیش از ۱۷ درصد است. این اعداد گویای درجه وخامت ترافیک به ویژه در اتوبان تهران کرج و البته جاده چالوس میباشد.
"روز جهانی هنر (world art day) یک جشن بینالمللی هنرهای زیباست که توسط انجمن بینالمللی هنر (IAA)به منظور ارتقاء آگاهی از فعالیتهای خلاقانه در سراسر جهان اعلام شدهاست. این تاریخ به افتخار تولد لئوناردو داوینچی تعیین شد. داوینچی به عنوان نماد صلح جهانی، آزادی بیان، بردباری، برادری و چند فرهنگی و همچنین اهمیت هنر برای سایر زمینهها انتخاب شد."
این روزها کلانشهر کرج بیشتر به شهری جنگ زده (به سان محلات خودمختار و پاییندست بمبی هندوستان) شبیه است. نه کسی مسئولیت میپذیرد و نه مدیریت شهری متمرکز و منسجمی همانند شهرهای توسعه یافته آنور آب برای برون رفت از آچمزهای تو در توی شهری دیده میشود.