یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

 با اعلام رئیس مجلس

توقف استیضاح فاطمی امین تا تفکیک وزارت صمت

رئیس مجلس از امضاکنندگان استیضاح خواست یک فرصت دو ماهه تا تفکیک وزارتخانه مربوطه به وزیر صمت و دولت بدهند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس درباره استیضاح وزیر صمت گفت: استیضاح در اختیار هیئت رئیسه مجلس است. لازم می دانم با صراحت عرض کنم وظیفه خود می‌دانیم که عملکرد هر سه قوا در حوزه مدیریتی و اجرایی مجلس و دولت در خدمت به مردم با هماهنگی و همدلی و هم افزایی باشد.

وی افزود: اگر مجلس به این نتیجه می‌رسد که وزیری را استیضاح کند هیچ نیتی جز پیشرفت امور و کمک به دولت در کار نیست و این به معنای اختلاف با دولت نیست.

رئیس مجلس گفت: وزارت صمت جزء سنگین‌ترین مجموعه‌های وزارتخانه‌ای دولت است و همه قبول داریم این وزارتخانه مشکلات ساختاری دارد.

وی تصریح کرد: برخی مشکلات مدیریتی هم در وزارتخانه وجود دارد و از این رو مجلس تشخیص داد که باید استیضاح انجام شود.

قالیباف گفت: امروز ۱۷نفر در لیست امضا کنندگان استیضاح هستند. قصد مجلس، اصلاح امور است که با رئییس جمهور و آقای مخبر صحبت شد و بحث ساختاری هم مطرح شد و این موضوع دغدغه دولت هم بوده است.

وی افزود: رئیس جمهور هم به این جمع بندی رسیده که این وزارتخانه به دو وزارتخانه تبدیل شود و دو وزیر به مجلس معرفی کند و اصلاح ساختاری انجام شود.

رئیس مجلس در پایان گفت: من از نمایندگان امضا کننده خواهش می‌کنم فرصتی به دولت بدهیم برای انجام دادن امور در بدنه وزارتخانه صمت و تا تفکیک وزارت صمت به وزیر صمت فرصت دو ماهه‌ای داده شود.  
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات