دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز اعلام کرد

تدوین طرح توانمندسازی مناطق حاشیه‌نشین در استان البرز

 طرح توانمندسازی مناطق حاشیه‌نشین و پیشگیری از گسترش بافت‌های حاشیه‌نشین به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز تدوین شد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ فرید نجف نیا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز، گفت که یکی از مشکلات جدی در شهرهای بزرگ، معضل حاشیه‌نشینی است و باتوجه‌به اینکه استان البرز یکی از استان‌های پرجمعیت و مهاجرپذیر است، پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تلاش جهت توانمندسازی محلات حاشیه‌نشین از طریق ارائه آموزش و ارتقای آگاهی‌های عمومی در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

 دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز گفت: این معاونت در گام اول مناطق حاشیه‌نشین و بی‌دفاع در معرض حاشیه‌نشینی را شناسایی کرد و بعد از اولویت‌بندی مناطق شناسایی شده بر اساس میزان خطر وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی، راهکارهای اجرایی و راهبردهای اثربخشی تنظیم و در قالب طرح توانمندسازی مناطق حاشیه‌نشین و پیشگیری از گسترش بافت‌های حاشیه‌نشین در استان البرز، تدوین کرد.

 نجف‌نیا همچنین اظهار داشت: طرح فوق شامل آسیب‌شناسی و بیان مسئله، تقسیم وظایف دستگاه‌ها، بررسی اثربخشی و میزان تحقق اهداف از جمله پیشگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز، گسترش حاشیه‌نشینی و شناسایی مناطق حاشیه‌نشین اولویتی به‌منظور توانمندسازی آن‌ها است.

 این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طرح موصوف شامل 25 راهکار برای 15 سازمان و دستگاه مرتبط است که در اختیار مدیران ذی‌ربط برای بهره‌برداری و اجرا قرار خواهد گرفت و نتایج اجرای آن متعاقباً اعلام می‌شود.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات