دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز :

۶۰ درصد کودکستان های البرز برای تطبیق مجوز اقدام نکردند

 معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: ۶۰ درصد کودکستان های این استان هنوز برای تطبیق مجوز اقدام نکرده اند.

به گزارش رمزگشانیوز؛  سید محمود حسینی روز یکشنبه در چهارمین نشست شورای نظارت و برنامه ریزی تعلیم و تربیت کودک استان البرز؛ اظهار کرد: تاکنون ۳۹۷ درخواست از سوی موسسان کودکستان های فعال دراستان برای تطبیق مجوز جدید ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای بهزیستی این تعداد تنها ۴۰ درصد از تعداد کودکستان های البرز را شامل می شود.

وی تصریح کرد: اداره گزینش آموزش و پرورش استان البرز نیز تا کنون مدارک ۳۴ مورد از متقاضیان تطبیق مجوز را تائید کرده است در حالی که برای سازماندهی فرآیند کاری کودکستان ها نیاز به سرعت بخشیدن کارها در این حوزه داریم.

حسینی ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تعلیم و تربیت و آموزش عمومی، وظیفه ساماندهی و مدیریت یکپارچه امور تعلیم و تربیت دوره کودکی و توسعه کمی و کیفی آن را برعهده دارد.

وی یادآورشد: وظیفه هدایت، نظارت و ارزیابی واحدهای ارائه دهنده خدمات فرهنگی و آموزشی به کودکان برعهده سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک قرار داده شده تا یک نظام مشترک، باثبات و هدفمند، بین نهادهای ذی‌ربط برقرار سازد.

وی با بیان اینکه محور تعلیم، تربیت و آموزش کودکستان ها باید براساس محتواهایی باشد که کودکان به هویت ایرانی - اسلامی خودشان افتخار کنند، اضافه کرد: کودکستان‌های استان می بایست تمام برنامه های آموزشی خود را برمبنای برنامه درس ملی نظام تعلیم و تربیت کودک کشور منطبق کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز افزود: از همه موسسان کودکستان های استان درخواست می شود برای دریافت مجوز به سامانه سازمان ملی نظام تعلیم و تربیت مراجعه کنند، زیرا از این پس مجوزهایی که اداره کل بهزیستی به مهد کودک‌ها و پیش دبستانی ها داده است، قابل قبول نیست.

حسینی تاکید کرد: مربیانی که می خواهند در کودکستان ها فعالیت کنند حتما باید به تایید گزینش آموزش و پرورش استان البرز برسند.

قرارگاه فرهنگی کودک در آموزش و پرورش تشکیل می شود

مدیرکل آموزش و پرورش البرز نیز در این نشست گفت: قرارگاه فرهنگی کودک در آموزش و پرورش این استان با توجه به تاکید نماینده ولی فقیه با هدف آموزشی و تربیتی تشکیل می شود.

علی حجرگشت تصریح کرد: منابع تربیتی و آموزشی دوران کودکی از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند و به طور مستقیم بر رشد کودک و فرآیند یادگیری وی موثرند، بر این اساس بهره مندی از محتواهای مفید در روند یادگیری کودکان و نیز ظرفیت‌های دغدغه مندان این حوزه در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: تربیت کودکان و نوجوانان بر اساس آموزه‌های قرآنی از اولویت های ایجاد این قرارگاه فرهنگی است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز افزود: در کشور ما کارها و فعالیت‌های فرهنگی فراوانی توسط سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی برای کودکان انجام می‌شود، اما این خدمات به صورت پراکنده بوده و ضرورت دارد یک هدف مشترک را دنبال کنند.

حجرگشت بر سرعت بخشی تطبیق مجوز کودکستان ها در استان البرز تاکید کرد و مسئولیت تشکیل این قرارگاه را به معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش البرز واگذار کرد. 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات