جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
عصر سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ نشست خبری اعضای شورای شهر کرج با اصحاب رسانه در سالن شهیدان نژادفلاح کرج برگزار گردید. در این نشست چهارساعته تعدادی از خبرنگاران و مدیران رسانه‌های مکتوب و مجازی سوالات خود را شفاف در خصوص مدیریت شهری و حواشی عملکردی شورا و شهرداری مطرح نمودند.
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز از کسب رتبه نخست استان البرز در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد خبر داد.
مدیرعامل شرکت آبفا استان البرز از آغاز عملیات جهادی آبرسانی به شهرستان ۸۰۰ نفری فردیس خبر داد و گفت: با توجه به تنش آبی در شهرستان پرجمعیت فردیس آبرسانی به این شهرستان از منطقه جهان‌نما کرج آغاز شد و اجرای خط انتقال آب به فردیس تا خردادماه سال جاری به اتمام می‌رسد.
فرمانده انتظامی البرز گفت: ۲ سارق که از یک کارگاه صنعتی اقدام به سرقت اموالی به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال کرده بودند، در این استان دستگیر شدند.
فرمانده سپاه استان البرز عنوان کرد: اگر بخواهیم در حوزه اقتصاد بر مشکلات موجود غلبه کنیم، چاره‌ای جز جهش در تولید نداریم که طبق فرمایش مقام معظم رهبری آن هم باید با مشارکت مردم انجام شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی این استان با اعلام هشدار هواشناسی سطح نارنجی خبر داد و گفت: شهروندان از تردد در محل‌های پرخطر، اسکان، چادر زدن و توقف درحریم رودخانه‌ها و... خودداری کنند.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ استان البرز از تخریب تعدادی ساخت و ساز غیرمجاز و آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی و باغی در این شهرستان خبر داد.
استاندار البرز از اجرای موفقیت آمیز مرحله نمایشی سامانه سخا در البرز خبر داد و گفت: تا کنون بیش از ۸۰ درصد خیریه‌ها، مراکز نیکوکاری و ۳۳ هزار نیازمند در استان اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کرده‌اند.
صبح امروز آئین متمرکز استانی زنگ سپاس معلم در مدرسه شهید مطهری آموزش و پرورش ناحیه یک کرج و با حضور ولی پوری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز، حجر گشت مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز، قبادیان رئیس دانشگاه فرهنگیان استان البرز، مسعودی مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز و دیگر مسئولین برگزار شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در آئین نواختن زنگ سپاس معلم، اظهار کرد: معلمان همواره نشان داده‌اند که همچنان پای کار انقلاب و پایبند به ارزش‌های اسلامی و انقلابی هستند.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری البرز از پرداخت بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض در دومین سفر استانی رئیس جمهور به نیازمندان این استان خبر داد.
جلسه 143 کمیته تبلیغات استان البرز در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار شد.
مدیرگروه سلامت روان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از فعال‌سازی ۶ مرکز خدمات تخصصی بهداشت روان با نام "سراج" به صورت رایگان در این استان خبر داد.
در ادامۀ یادداشت‌های تحلیلی به زبان مردم در کلان‌شهر کرج، از افق و منظر یکی دیگر از گرایش‌های علم زبان‌شناسی به این پدیده نگاهی می‌اندازیم. گرایش زبان‌شناسی اجتماعی- فرهنگی، پیوندی میان زبان و ابعاد مختلف اجتماع و فرهنگ مردم است و امکان وسیع و دقیق‌تری در اختیار علاقمندان به حوزۀ مردم‌شناسی و فرهنگ و مطالعات فرهنگی قرار می‌دهد، تا جامعه و فرهنگ و زبان مردم را بهتر و عمیق‌تر بشناسد.
وزیر نیرو از پست‌های ۴۰۰ کیلوولت برق در باغستان کرج و چهارباغ بازدید کرد و تأمین اعتبارات و رفع موانع جهت تسریع در تکمیل پست، از جمله موضوعات مورد بررسی در این بازدید بود.
معاون میراث فرهنگی البرز ضمن اشاره به اینکه مجموعه کاخ سلیمانیه با اقدامات صورت گرفته به لحاظ فیزیکی آماده بهره‌برداری و بازدید است، گفت: اگر اعتبارات لازم برای انجام برخی اقدامات موجود تامین شود و مشکلی پیش نیاید، درهای کاخ سلیمانیه شهریورماه به طور دائم به روی بازدیدکنندگان گشوده خواهد شد.
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ همایش"وعده صادق" برای بررسی ابعاد مختلف پاسخ جمهوری اسلامی به رژیم کودک‌کش صهیونیستی با حضور سردار "علیرضا حیدرنیا" فرمانده سپاه استان البرز و به همت دانشگاه فرهنگیان در سالن حکیم فردوسی فردیس کرج برگزار گردید.
رئیس پلیس فتا استان البرز از دستگیری کلاهبردار در سایت "دیوار" خبر داد و گفت: این فرد با فریب نمایندگان شرکت‌های مختلف در شهرستان‌ها اقدام به کلاهبرداری می‌کرد.
دادستان عمومی و انقلاب چهارباغ استان البرز از مقابله با تغییر کاربری به وسعت ۳۰۰ هکتار اراضی زراعی و باغی در این حوزه قضایی خبر داد.
همایش زمین پاک با محوریت پویش مردمی و ملی نه به ته سیگار به مناسبت بزرگداشت روز جهانی زمین پاک به همت شهرداری فردیس با مشارکت اداره محیط زیست فردیس و اعضای پویش مردمی و ملی نه به ته سیگار با حضور مدیران ارشد استان و شهرستان فردیس در سالن شهدای ایثار برگزار شد.