یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز اعلام کرد: راه ارتباطی ۱۱ روستا که در شامگاه گذشته به خاطر بارش برف مسدود شد، با تلاش راهداران راه ۶ روستا بازگشایی شده است.
مجموعه صنعت برق با وجود تمامی سختی‌ها، در روزهای سرد زمستان و گرماگرم تابستان، بی‌وقفه در تلاشند تا برق پایدار و مطمئن مورد نیاز مشترکان را تامین کنند و در این مسیر مردان و زنان بسیاری، گام برمی‌دارند تا شبکه برق سراسری پایدار باشد.
صرفه‌جویی در هر امری پسندیده و مورد تأکید دین مبین اسلام است و با توجه ‌به سبک زندگی امروز کشورمان از اهمیت دوچندانی به‌خصوص در مصرف آب و برق -دو نیاز اساسی- برخوردار است.
اسماعیل کردلو پیشکسوت حوزه ارتباطات و روابط عمومی می‌گوید که گرچه نقشِ شبکه‌های اجتماعی همچون وات ساپ و اینستاگرام در اشتغالزایی، اطلاع‌رسانی و توسعه ارتباطات بی‌بدیل است لکن در روی دیگر سکه‌ها تهدیدهایی نیز به همراه دارند که نمی‌توان به سادگی از کنار آنها گذشت.
نماینده عالی دولت در استان البرز در خصوص موضوعات و مطالبات استان با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیدار و گفتگو کرد.
«دکتر محمود حیدری» طی پیامی انصراف خود را از کاندیداتوری ششمین دوره شورای شهر کرج  اعلام کرد.
مشارکت اساسی‌ترین عنصر دستیابی به اهداف توسعه به ویژه توسعه شهری است. مشارکت مردم و شهروندان برای رسیدن به توسعه پایدارشهری یک ضرورت انکار ناپذیر است. شهروندان یکی از سرمایه‌های ارزشمند اجتماعی شهرها هستند و به طور قطع مشارکت همه جانبه مردم به عنوان ذینفعان اصلی شهرها در بهبود مدیریت و حل مشکلات آن نقش کلیدی دارد.
 اهالی طالقان و استان البرز بوی مشهد را بیش از هر نقطه دیگر از طالقان استشمام می‌کنند زیرا علاوه بر وجود آرامگاه‌های متعدد امام‌زادگان موسوی در این خطه  روستای جوستان طالقان میزیان برادر بلافصل امام هشتم است.
ساوجبلاغ به دلیل روستاهای خوش آب و هوای آن که در میان کوه‌های مرتفع و دره‌های عمیق آرمیده‌اند، به تازگی علاوه بر گردشگران و مسافران، میزبان همیشگی مردمی است که از زندگی در شهرهای بزرگ به ستوه آمده و  در آرزوی چشمه‌ای گوارا، سایه درختی و هوایی پاک هستند و چه بهشتی زیباتر و خوش‌آب و هواتر از ساوجبلاغ که از دیرباز به «سرزمین چشمه‌ آب سرد» شهرت یافته است.
قصد افزایش سرعت در داخل شهرها را داریم و خیابان امروز جدی‌ترین تهدید برای شهروندان شده است؛ چرا باید در شهری که تعداد دوربین‌های کنترل سرعت به سختی به دو رقم می‌رسد و پل‌های مکانیزه هم همینطور که اغلب مشکل دارند، باید سرعت را افزایش داد و بعد به صورت توهین آمیز نسبت به شهروندان و با هزینه و جیب آنها بین خیابان (رفوژ) را نرده‌های آهنی که تداعی کننده قفس و زندان است، بکشیم.
در تاریخ معاصر جامعه ایرانی دستخوش تحولات اقتصادی گوناگونی بوده که گاه متأثر از فضای سیاسی و گاه تأثیرگذار بر فضای سیاسی و حکومتی بوده است. آسیبی که در این دوران ساختار اقتصادی جامعه را تهدید می‌کند تبدیل‌شدن فرهنگ سودگرایی مطلق به ایستاهایی ماندگار در رفتار اقتصادی نسل‌های جوان جامعه است.
اخیرا در روزنامه‌های معتبر استان خبری از پاسخ گلایه‌مندی نماینده محترم شهرستانهای ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در خصوص وضعیت آبرسانی به روستاهای شهرستان طالقان از قول آقای مدیر کل آب و فاضلاب استان البرز آورده است که به محض رویت این خبر مات ومبهوت از این ادبیات سخیف وناپسندمدیر کل مربوطه در این روزنامه شدیم.
«مهدی حاجی قاسمی» رئیس کمیسیون عمران، ترافیک و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر کرج در یادداشتی به ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در سال پایانی دوره پنجم شورای اسلامی شهر کرج اشاره کرده است.
به بهانه ی گرامیداشت روز پزشک اشاره‌ای هر چند مختصر خواهیم داشت به خدمات پزشکی سردار دکتر «ابراهیم حشمت طالقانی» پسر میرزا «عباسقلی حشمت الاطبا» از طبیبان حاذق طالقانی در لاهیجان، یار و همراه سردار شهید میرزا کوچک خان جنگلی، که از اولین تحصیل کردگان رشته ی پزشکی دارالفنون است.
امسال در شرایطی به استقبال ماه محرم حسینی می‌رویم که داس کرونا دسته دسته جان آدم‌ها را درو می‌کند، هیچ واکسن و دارویی تا کنون رسما توان غلبه بر این ویروس را نداشته و انسانِ درگیر در دو وجهیِ عقل و احساس را بار دیگر به مبارزه می‌طلبد. اینجاست که تعادل در تصمیم‌گیری و غلبه بر غلیان احساس می‌تواند ما را در عبور از این مسیر دشوار یاری دهد.
"ماسک‌زدن از امروز اجباری می‌شود"! خبرفوق درحالی روزگذشته در قریب به اکثریت پایگاه‌های خبری بارگذاری شد که با اِعمال محدودیت‌ها و تغییرات مشخص از سوی مسئولان و کارشناسان مربوطه در حوزه‌های متعدد اجتماعی و درگیری و استرس مشهود از سوی افراد و اهالی استان‌ها، همه‌گیری و پاندمی کووید19 در سر تیتر اخبار و مکالمات افراد، بیش از پیش قابل مشاهده است.
یورو مانیتور تحلیلی از تغییرات جمعیتی ایران تا سال 2030 ارائه داده که برمبنای این تحلیل، در سال 2030 تعداد 2.26 میلیون نفر از مردم ایران بین 35 تا 50 سال سن خواهند داشت که تقریباً یک‌نفر از هر سه‌نفر ایرانی را شامل می‌شود و در این سال، تعداد افراد صفر تا هفت‌ساله و نیز 16 تا 34ساله نسبت به سال 2010 کاهش چشمگیری خواهد داشت.
هفته بین‌المللی سلامت مردان از 15 تا 21 ژوئن ( 26 خرداد الی یک تیر) برگزار می‌گردد و در سال جاری با توجه به شیوع کووید 19 در دنیا و شدت ابتلا و مرگ و میر بیشتر مردان نسبت به زنان سبب شده است که این موضوع در صدر مسائل مطرح شده در هفته فوق قرار گیرد.
 دو سال پیش که مدیری با انبوهی از نزدیکان خود از استان دیگری به البرز آمد، یکی از رهاوردهایش مدیران یک‌شبه و بی‌سابقه بود...
بچه پل ۲۰ میلیاردی در کلانشهر کرج در عصر کرونا متولد شد و با تشریف‌ فرمایی اعضای شورای شهر، شهردار و شهرداری‌چی‌ها با اجاره صندلی، میز، پذیرایی، با قیچی و روبان قرمز مزین به گل دید و بازدید شد. مبارکه!