سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

سخنگوی ستاد کرونا البرز:

محدودیت های اجتماعی تهران و البرز یکسان دیده شود

سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره رفت و آمد روزانه بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت کارمندی ، کارگری و سایر قشرها بین تهران و البرز، خواستار اعمال محدودیتهای یکسان برای این ۲ استان شد.

به گزارش رمزگشانیوز دکتر «مهرداد بابایی» اظهار داشت: ۲ استان تهران و البرز به دلیل همسایگی و رفت وآمد روزانه مردم وضعیت مشابهی به لحاظ ابتلا به کرونا دارند و بر این اساس برای مهار این ویروس باید روند یکنواختی به لحاظ اعمال محدودیت ها  و مقررات اداری برای این ۲ منطقه اتخاذ کرد.

سخنگوی ستاد کرونا استان البرز ادامه داد: از وزارتخانه ها و ستاد ملی کرونا درخواست کرده‌ایم تا تمام شرایطی که برای استان تهران در نظر می‌گیرند با توجه به اینکه البرز مراودات ۲۴ ساعته با تهران دارد، در این استان نیز اعمال شود.

وی گفت:  لازم است تمام محدودیت ها مانند دور کاری و حضور ۵۰ درصد کارکنان ادارات را برای البرز نیز اعمال کنند.

بابایی با اشاره به سنگینی موج سوم کرونا نسبت به ۲ موج قبلی در البرز و کشور گفت: در این موج ۲۰ درصد میزان ابتلا به کرونا بیشتر۲ موج قبلی است، اکنون بیش از۵۰ درصد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی البرز

دارای علائم مثبت کرونا بوده درحالی که در۲ موج قبلی کمتر از ۳۰ درصد از مراجعه کنندگان به کرونا مبتلا بودند.

وی گفت: از صبح پنجشنبه هشتم تا صبح جمعه نهم آبان ماه جاری یک  هزار و ۲۰۰ نفر مورد تست کرونا در بیمارستان‌های استان گرفته شد که ۵۴۰ مورد از این تست ها مثبت بود.

 بابایی ادامه داد: این ها کسانی هستند که  دارای علائم کرونا بوده درحالی که درصد زیادی فاقد علائم اما ناقل ویروس کرونا هستند، هر قدر میزان تست افزایش یابد متبلایان بیشتری را می توان شناسایی کرد.

وی تاکید کرد که کسانی که علائم دارند به مراکز بهداشت مراجعه کنند و بر اساس پروتکل‌ها تست انجام دهند، تست هزینه بالایی برای دانشگاه علوم پزشکی  البرز در بردارد اما قرار براین است تا میزان تست ها را بالا ببرند تا افراد بیشتری شناسایی شوند.

سخنگوی ستاد کرونا استان البرز اظهار داشت: اکنون ۸۶۸ بیمار بستری در مراکز درمانی داریم و روزانه تعدادی از مبتلایان بدحال در بیمارستان ها پذیرش می شوند. 

بابایی ادامه داد: درصد بالایی از  ابتلا به کرونا از راه تنفس نبوده بلکه رعایت نکردن الزامات بهداشتی توسط مردم مانند استفاده از سرویس بهداشتی مشترک و تماس با مکان های آلوده سبب انتقال ویروس شده است.

وی با اشاره به وضعیت تجهیزات و تخت های بیمارستانی در البرز گفت : بخش قابل توجهی از تخت های بیمارستانی استان توسط بیماران کرونایی اشغال شده هرچند که باید سهمی برای  دیگر بیماران  در نظر گرفت .

سخنگوی ستاد کرونا استان البرز بیان داشت : هرچند که این استان تاکنون در بخش دارو و تجهیزات و امکانات با مشکلی مواجه نشده اما باید به هر شکل ممکن کرونا را محدود و از هزینه ها و عواقب زیانبار آن بکاهیم .

وی با اشاره به همکاری سپاه و بسیج در مدیریت کرونا بیان داشت : هفته گذشته نشستی با فرماندهان سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان برگزار شد و تمام نواحی بسیج آمادگی خود را برای کمک رسانی به مدافعان سلامت و مردم اعلام داشتند.

رییس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز ادامه داد: سپاه و بسیج استان البرز در زمینه تامین امکانات مانند نقاهتگاه  همکاری خوبی دارند.

بابایی بیان داشت : این روزها شاهد اوج بیماری کرونا در استان هستیم و آمبولانس های اورژانس روزانه بیش از ۱۴۰ ماموریت امدادی انجام می دهند.

وی با بیان اینکه نوع تماس های تلفنی  مردم با ۱۱۵ کرج در موج سوم متفاوت از ۲ موج قبلی کرونا است،گفت: در موج اول و دوم بخشی زیادی از تماس های تلفنی مردم به خاطر اضطراب و ترس از کرونا و بیشتر برای مشاوره بود اما در موج سوم تماس های تلفنی درخواست به خاطر ابتلا و برای امدادرسانی است.

بابایی تاکید کرد که  همچنان سیر پیشرونده بیماری کرونا در البرز ادامه دارد و از مردم درخواست می کنیم که این بیماری را جدی بگیرند .

رییس مرکز مدیریت فوریتهای پزشکی استان البرز گفت : میزان تماس های تلفنی با اورژانس البرز نسبت به روزهای عادی سه برابر شده است.امدادگران اورژانس البرز از ابتدای شیوع کرونا تا کنون بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ ماموریت مربوط به کرونا داشته اند.

سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از مسوولان استان خواست بر مکان های غیر ضروری مانند کافی شاپ ها  و رستوران ها نظارت بیشتر کنند و فعالیت آنها به صورت بیرون بر باشد.

وی بیان داشت : البته البرز به صورت مستقل نمی تواند در همه موارد تصمیم گیری کند اما سلامتی مردم مهمتر از بسیاری از نیازها است.

سخنگوی ستاد کرونا استان البرز بابیان اینکه میزان استفاده از ماسک توسط مردم نسبت به موج های اول و دوم بیشتر شده است، گفت: اگر بیش از۹۰ درصد مردم ضمن استفاده از ماسک، پروتکل ها را رعایت  کنند می توان برای مهار کرونا در مدت سه ماه امیدوار بود و اگر ۶۵ درصد مردم ضمن استفاده از ماسک، پروتکل را رعایت کنند،  نمیتوان بیماری را کنترل کرد.

وی از مردم خواست ضمن استفاده حداکثر از ماسک ، پروتکل‌های بهداشتی را برای کنترل و مهار کرونا رعایت کنند، ضمن آنکه از سفرهای غیر ضروری پرهیز نمایند.

بابایی, استفاده از ماسک سه لایه و معمولی را برای پیشگیری از کرونا مناسب دانست و گفت : البته استفاده از ماسک های فیلتردار را توصیه نمیکنیم چون اگر افراد مبتلا یا ناقل کرونا از این ماسک ها استفاده کنند، احتمال انتقال ویروس به دیگران زیاد است.

سخنگوی ستاد کرونا استان البرز بیان داشت: مدت زمان استفاده از هر ماسک سه ساعت بوده که باید آن را جایگزین کرد.

تاکنون بیش از ۲۲ هزار نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان البرز بستری شده اند که حدود ۱۹هزار و ۵۰۰ نفر آنان بهبودی یافته و یک هزارو ۶۶۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

 
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات